۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۴۸۵۸۷
امام جمعه موقت سمنان گفت: نخبگان ایرانی باید دانش هسته‌ای صلح‌آمیز را در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب رشد دهند.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام غلامحسین مهدوی‌نژاد اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند باید قله‌های علم را در اختیار بگیریم؛ در بیانیه گام دوم انقلاب، نخستین توصیه ایشان مسائل علمی بود؛ رشد علمی و فناوری در دنیا بسیار مهم است.

امام جمعه موقت سمنان با تأکید بر اینکه اگر کشور و نظامی بخواهد روی پای خودش بایستد و قدرتمندانه عمل کند، بی‌شک باید قله‌های علم را در اختیار داشته باشد، تصریح کرد: قله‌های تکنولوژی را باید در دست بگیریم؛ انرژی هسته‌ای یکی از این بخش‌هاست.

وی تصریح کرد: برخی کشورها، انرژی هسته‌ای را در انحصار خود گرفته بودند و نمی‌گذاشتند کشورهای دیگر از این دانش بهره ببرند.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه دانشمندان و جوانان ما در رشته‌های مختلف دست در دست هم دادند و به رشد دست یافتیم، اضافه کرد: استکبار جهانی فکر می‌کرد مردم انقلابی ایران را از این دانش بزرگ که در رشته‌های مختلف قابل استفاده است، محروم می‌کند؛ اما جوانان و نخبگان ایرانی توانستند این علم و صنعت را بومی کنند.

وی ادامه داد: یکی از کاربردهای انرژی هسته‌ای، امور نظامی است و دنیا هم بر آن تأکید می‌کند؛ ولی نظام جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که بارها اعلام کرده است، نیازی به سلاح هسته‌ای ندارد و از آن استفاده نمی‌کند.

امام جمعه موقت سمنان گفت: چیزی که ما در دنیا می‌خواهیم به آن برسیم، تصرف فکرها و اندیشه‌ها و آمادگی دنیا برای پذیرفتن حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه دنبال تسخیر کشوری نیستیم تا خاکی را به کشورمان اضافه کنیم، تصریح کرد: ابرقدرت‌ها خودشان را به راه دیگری می‌زنند و افکار ملت‌ها را در این رابطه می‌ربایند؛ نظام اسلامی دنبال این نیست که کشوری را بگیرد، بلکه دنبال این است تا جهان را برای پذیرفتن حکومت امام زمان (عج) آماده کند و این آمادگی فکری و عملی است.

وی با تأکید بر اینکه ما نیازی به سلاح هسته‌ای نداریم، اضافه کرد: فایده انرژی هسته‌ای تنها امور نظامی نیست؛ بلکه هزاران فایده در حوزه‌هایی مثل پزشکی و کشاورزی دارد که می‌توانیم از آن بهره ببریم و دانشمندان ما به این پیشرفت دست پیدا کرده‌اند.

امام جمعه موقت سمنان اضافه کرد: جوانان ایرانی، شعار «ما می‌توانیم» را عملی کردند و بومی‌سازی انرژی هسته‌ای در ایران برای استکبار جهانی وحشت‌انگیز بود و تعجب آن‌ها را هم نشان داد که در سایه تحریم‌ها چگونه ایران به این صنعت دست پیدا کرد.

مهدوی‌نژاد با اشاره به اینکه این صنعت مهم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: روح بلند شهدای هسته‌ای حامی دانشمندان ایرانی است و هرچه دشمنان بیشتر دشمن فشار بیاورند، ما موفق‌تر خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر