۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۹۶
مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه نصب برچسب قیمت بر روی کالاها تا ۸۰ درصد از گران‌فروشی‌ها و تخلفات می‌کاهد، گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت، بیشترین تخلف مربوط به عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
به گزارش پایداری ملی، جواد محمدی فشارکی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت و بازرسی اصناف در ماه مبارک رمضان از هفتم اردیبهشت ماه آغاز شده است، اظهار داشت: تاکنون 6 هزار و 320 بازرسی از صنوفی که اقلام غذایی شهروندان را عرضه می‌کنند در بازار اصفهان انجام شده است.

وی پیرامون بازرسی 30 روزه اصناف بر بازارهای اصفهان در آستانه ماه مبارک رمضان، افزود: طی این مدت 95 بازرس قراردادی، متخصص و 240 بازرس افتخاری بر تمام واحدهای صنفی فعال در اصفهان نظارت ویژه‌ای دارند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان درباره اینکه از هفتم اردیبهشت ماه تاکنون با آغاز طرح تشدید نظارت و بازرسی اصناف در رمضان 6 هزار و 320 بازرسی از واحدهای صنفی اصفهان انجام شده است، بیان کرد: در راستای این تعداد بازرسی تاکنون 116 فقره پرونده تخلف تشکیل و به سازمان تعزیرات استان ارسال شده است.

وی پیرامون اینکه تمام کالاهایی که در سبد خانوار برای ماه مبارک رمضان قرار می‌گیرد شامل موادغذایی و سلامت محور است، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان بازار صنوف گز و شیرینی، میوه و سبزی، گوشت سفید و قرمز، کبابی و بریانی، رستوران‌ها، نانوایی‌ها، اغذیه و ساندویچ، فروشگاه‌های موادغذایی، عطاری‌ها، مغازه‌های خواروبار و آجیل‌ و خشکبار بیشتر از صنوف دیگر مورد نظارت بازرسان قرار می‌گیرد.

محمدی پیرامون اینکه مابقی صنوف در بازار اصفهان از طرح تشدید بازرسی و نظارت ماه مبارک رمضان مستثنی نیستند، اظهار داشت: در این ایام تمام صنوف و اتحادیه‌ها که به نوعی مردم برای تهیه اقلام ماه رمضان با آنها ارتباط دارند هم مورد بازرسی قرار می‌گیرند، اما نظارت بر صنوفی اعم از شیرینی‌فروشی‌ها در تأمین زولبیا و بامیه، آش و حلیم، کله و ‌پاچه با نظارت خاصی اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه نصب برچسب قیمت بر روی کالاها تا 80 درصد از گران‌فروشی‌ها و تخلفات می‌کاهد، اظهار داشت:  از آغاز تشدید بازرسی‌ها تاکنون بیشترین تخلف به ترتیب عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، نبود درج قیمت بر روی کالاها بوده و گران فروشی در رتبه سوم تخلفات قرار گرفته‌ است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از ساعت 8 صبح تا 10 شب توسط بازرسان اصناف بر واحدهای صنفی فعال در شهر اصفهان اجرایی می‌شود، افزود: در این ایام بازرسی‌های مشترک با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اداره‌کل تعزیرات حکومتی بر تمام واحدهای صنفی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید
34 تیم بازرسی دامپزشکی استان بوشهر بر بازار فرآورده‌های دامی نظارت می‌کنند

بازرسی مستمر از مراکز تولیدی و خدماتی استان گیلان انجام می‌شود

بازرسی ویژه از بازار کهگیلویه و بویراحمد؛ قاطعانه با گران فروشان برخورد می‌کنیم

وی درباره ساعات کار رستوران‌ها، فروشگاه‌های حلیم و آش، فست‌‌فود‌ها و اغذیه‌فروشان، بیان کرد: هر ساله ساعات کاری این صنوف در ایام ماه مبارک رمضان توسط اداره اماکن اصفهان تعیین می‌شود.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که از آغاز بازرسی‌ها تاکنون کدام صنوف بیشترین تخلفات را مرتکب شده‌اند، گفت: درصد بالای تخلفات واحدهای صنفی را بدون بررسی کامل نمی‌توانیم بازگو کنیم، زیرا منطقی نیست رقمی را اعلام کنیم، برخی صنوف از واحد کمتری نسبت به واحدهای دیگر برخوردارند و به تبع بازرسی‌ها آنها هم کمتر است، اما صنوفی با تعداد واحد بیشتر، به طور حتم بازرسی‌های بسیار با تخلفات بیشتری دارند.

وی افزود: شهروندان با مشاهده هرگونه تخلف و یا گرانفروشی می‌توانند با شماره تلفن‌های 13-32352012 مدیریت بازرسی و نظارت اصناف استان به ستاد خبری و یا دایره رسیدگی به شکایات و گزارش‌های مردمی این مدیریت اطلاع دهند تا در اسرع وقت برای بررسی، اقدام لازم اجرایی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر