۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۴۸۴۹۰
محقق علوم زیستی از اصلاح بیوتکنولوژی گیاهان دارویی خبر داد و گفت: گیاهان دارویی در استان ارومیه رشد خوبی دارند و ما از این ظرفیت برای صنایع داروسازی استفاده می‌کنیم.
به گزارش پایداری ملی، رقیه نجف‌زاده محقق علوم زیستی، گفت: با اشاره به فعالیت‌های چند ساله در زمینه علوم زیستی گفت: در طی دوران تحصیل توانستم گروه علوم زیستی را برای تحقیق و فعالیت‌های نخبگانی انتخاب و در این حوزه عملکرد مناسبی داشته باشم.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: بر همین اساس ۶ جایزه نخبگی از بنیاد ملی نخبگان دریافت کردم و توانستم مدرک پسادکتری بیوتکنولوژی گیاهی را اخذ کنم.

این محقق در ادامه بیان کرد: دوره پسا دکتری برای اولین بار در دانشگاه ارومیه راه‌اندازی شد و در کنار آن توانستم تحقیقاتی در زمینه اصلاح بیوتکنولوژی گیاهان دارویی داشته باشم. با توجه به این‌که استان ارومیه، استانی غنی از پوشش‌های گیاهی است، تحقیق در این زمینه می‌تواند به صنعت و توسعه استان ارومیه کمک کند.

وی تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گیاهان دارویی در این استان رشد خوبی دارند و ما از این ظرفیت برای صنایع داروسازی استفاده می‌کنیم.

نجف‌زاده ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های مختلف می‌تواند انگیزه زیادی برای محققان و به خصوص بانوان ایجاد کند، بنده نیز با توکل و تلاش توانستم به نتایجی که اهدافم بود دست پیدا کنم.

این محقق در پایان خاطرنشان کرد: بانوان سرزمین ما در هر سمت مدیریتی توانستند با دقت و جدیت کامل فعالیت کنند و کمتر مشکل پیش آمده است. به همین دلیل این اطمینان را می‌دهم که زنان نیز می‌توانند همگان با مردان در اعتلای کشور سهیم باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر