۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۴۸۴۴۶
سرپرست جهاد کشاورزی بروجرد گفت: سیل فروردین ماه امسال خسارت ۱۲۸ میلیارد تومانی را به بخش کشاورزی این شهرستان وارد آورده است.

به گزارش پایداری ملی، عزت‌الله نباتی ظهر امروز در جلسه برآورد خسارت سیل در بخش کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: بخش زراعت بروجرد متحمل بیشترین خسارت ناشی از سیل شده است.

وی عنوان کرد: بخش‌های باغبانی و زراعت به ترتیب ۶۰۰ هکتار و ۱۰ هزار هکتار خسارت دیده‌اند، همچنین سیل به ۵۰۰ کلونی زنبورعسل، ۵۵ کیلومتر جاده بین مزارع، ۳۰ کیلومتر کانال آب‌بر و ۳۶ مزرعه پرورش ماهی خسارت زده است.

سرپرست جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به تلف شدن ۱۰۰ رأس دام، خاطرنشان کرد: سیل همچنین به ۱۱ رشته چاه کشاورزی، ۱۵۰ تن هلوفه دامداران، ۱۰ ایستگاه پمپاژ و سیستم آبیاری قطره‌ای و ۵ هزار و ۶۰۰ استخر ذخیره آب خسارت زده است.

نباتی تاکید کرد: بر این اساس در مجموع سیل فروردین ماه تمسال خسارت ۱۲۸ میلیارد تومانی را به بخش کشاورزی شهرستان بروجرد وارد آورده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون کار ثبت اطلاعات خسارت ۴ هزار و ۲۰۰ مورد انجام شده است، افزود: لایروبی ۲۷ هزار متر کانال، پاکسازی ۵ کیلومتر جاده بین مزارع، احداث ۲ هزار و ۶۰۰ متر جاده، ترمیم قریب به ۶۰۰ متر از دهانه رودخانه‌ها و ترمیم و احیای ۲۰ پل جاده بین مزارع بخش‌هایی از اقدامات انجام شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی لرستان از لایروبی ۲۰ استخر آب و ۴۰۰ متر قنات خبر و ادامه داد: به ازای هر هکتار از اراضی دیم و آبی به ترتیب تا سقف ۲۰ و ۵۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به کشاورزان پرداخت می‌شود.

نباتی گفت: در باغات به ازای هر هکتار ۵۰ میلیون ریال، به ازای هر رأس دام سبک و سنگین به ترتیب ۵ و ۳۰ میلیون ریال و به ازای هر هکتار از مزارع پرورش ماهیان گرم‌آبی و سردآبی تا ۵۰ و ۸۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: به ازای هر واحد مرغداری ۱۰۰ درصد تخریبی تا ۲۰۰ میلیون ریال، واحدهای مرغ مادر ۱۸ میلیون ریال و واحدهای جوجه‌کشی ۳ میلیون ریال پرداخت می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر