۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۴۸۳۴۱
فرماندار شهرستان پارس‌آباد گفت: افتتاح پروژه‌های بزرگ آبی - خاکی در شهرستان پارس آباد تحولی بزرگ در تولید محصولات و اشتغال‌زایی منطقه به وجود می‌آورد.
به گزارش پایداری ملی، علی علایی ، اظهار کرد: شرایط مناسب محیطی، آب و هوا و خاک منطقه مغان باعث رونق تولید محصولات کشاورزی شهرستان پارس آباد شده است.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی پارس آباد به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است، گفت: بزرگترین پروژه آبی - خاکی کشور در پایاب سد خداآفرین و عمارت در حدود 15 هزار هکتار اراضی دشت مغان با سرمایه‌گذاری کلان و سیستم‌های نوین در آبیاری و احداث گلخانه 1 هزار و 500  هکتاری در شهرستان پارس آباد تحولی بزرگ در تولید محصولات و اشتغال‌زایی منطقه به وجود می‌آورد.

فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به نزول رحمت الهی و بارش‌های باران طی سال جاری از بهبود ذخایر سدهای ارس و خدا آفرین و میل مغان و عمارت خبر داد و افزود:  برای تامین آب کشت دوم کشاورزی امسال مشکلی نداریم اما بایستی آبیاری تحت فشار را ترویج نمود.

علایی از پیش‌بینی برداشت 5 هزار تن جو، 11 هزار تن کلزا،  80 هزار تن گندم از سطح زیرکشت 23 هزار هکتاری شهرستان پارس آباد خبر داد و عنوان کرد: برای خرید تضمینی این محصولات 10 مرکز اصلی و 8 مرکز پشتیبان پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود همچون سال گذشته مشکلی در خرید تضمینی این محصولات نداشته باشیم.

وی همچنین ازاختصاص  18 هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت بهاره خبر داد و بیان کرد:  این اراضی به کشت محصولات ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای و بذری و سویا، پنبه، چغندر، بادام  و جالیز و صیفی‌جات تخصیص یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر