۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۸۳۳۴
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان توان بازدارندگی جمهوری اسلامی را مانع تحرکات خارجی دشمنان دانست و گفت: جمهوری اسلامی امروزه علاوه بر قدرت نظامی به توان بازدارندگی بالایی نیز دست پیدا کرده است.

به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام غلامحسن تسخیری عصر امروز در همایش گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران به مناسبت سالروز عروج شهید مرتضی مطهری در رشت با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه استجابت دعا و مغفرت گناه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان به توصیه امام رضا(ع) در رابطه با استقبال از ماه رمضان اشاره کرد و گفت: برای ورود به این ماه مبارک، بسیار دعا و استغفار کنید و به تلاوت بیشتر قرآن کریم مبادرت ورزید؛ توبه قبل از ورود به ماه مبارک رمضان باعث بخشیده شدن معاصی انسان می‌شود.

تسخیری با بیان اینکه خداوند در قرآن، انسان را به درگاه الهی فرا می‌خواند گفت: هیچ راه فراری از درگاه الهی نیست و تنها کسی که می‌تواند انسان را از ظلم و جهالت دنیا نجات دهد، درگاه بخشش و رحمت خدا است و انسان باید از تنگناها و سختی‌های این دنیا به سمت خداوند که از مادر مهربان‌تر است، بگریزد.

وی رمضان را ماه کسب عزت و اجر اخروی دانست و تصریح کرد: در این ماه مبارک درهای بهشت به سمت انسان گشوده می‌شود و اگر کسی نتواند از برکات این ماه بهره گیرد، دچار خسران عظیمی می‌شود؛ در این ماه دل‌ها آماده است و همه موظف هستیم از برکات موجود در این ماه استفاده حداکثری کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان درباره دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی افزود: ما در کشور دو طیف داریم؛ عده‌ای معتقد به تعامل با آمریکا هستند و عده‌ای به تقابل با مستکبران دنیا باور دارند و این دو نگاه از ابتدای انقلاب در کشور ما وجود داشت و همچنان نیز وجود دارد.

تسخیری با بیان اینکه در تفکر تعاملی، افراد توسعه و پیشرفت کشور و جذب سرمایه خارجی را در گرو رابطه با آمریکا می‌دانند گفت: این افراد معتقد هستند برای تعامل با جامعه جهانی و داشتن مراوده با دولت‌های دنیا بایستی قواعد بین‌المللی را قبول کنیم و با آمریکا رابطه داشته باشیم.

وی با انتقاد از رویکرد تعاملی دولت فعلی و دولت قبلی ابراز داشت: تاکنون نگاه غالب در دولت‌ها تعامل با آمریکا بوده است و شکسته شدن تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی را در مذاکره با آمریکا می‌دانند، در حالیکه مستکبران هر روز به دنبال بهانه تراشی برای جمهوری اسلامی ایران هستند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس استان گیلان در تعریف نگاه تقابلی افزود: این افراد اعتقاد دارند جمهوری اسلامی بنا بر وظیفه شرعی و الهی خود نباید از آرمان‌های انقلابی دست بکشد، زیرا طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مشکل دولت آمریکا با ایران، اسلام است.

تسخیری حفظ اسلام را یک تکلیف دینی دانست و خاطرنشان کرد: ما هرگز نمی‌توانیم واقعیت ماهیت جبهه استکبار و خوی استکباری را تغییر دهیم؛ توهین‌های رئیس جمهور آمریکا به برخی سران منطقه ناشی از خوی استکباری او بوده و تجربه نشان داده است که نمی‌توان این صفت آنان را تغییر داد.

وی تصریح کرد: آمریکا از ابتدای پیدایش انقلاب اسلامی ما را تهدید کرد و عده‌ای نیز این تهدیدها را جدی گرفتند، در حالی که جمهوری اسلامی علاوه بر افزایش توان نظامی، امروز توان بازدارندگی دارد و دشمن می‌داند در صورت هرگونه تحرکی، چیزی به نام اسرائیل در منطقه وجود نخواهد داشت.

تسخیری هدف از مذاکرات را ضعیف کردن ایران خواند و گفت: جمهوری اسلامی توانست با رویکرد تقابلی به پیشرفت نظامی برسد اما دولت‌ها با نگاه تعاملی خود اقتصاد کشور را به وضعیت فعلی کشاندند و با بی‌توجهی به منویات رهبری، اقتصاد مقاومتی را کنار گذاشتند و چشم امید به ذخایر نفتی کشور دوختند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان اظهار داشت: ثبات اقتصادی کشور در این 17 سال باید به جایی می‌رسید که امریکا نتواند ما را تحریم نفتی کند اما عده‌ای با میدان ندادن به جوانان و کنار گذاشتن اصول اقتصاد مقاومتی باعث به وجود آمدن شرایط فعلی شدند.

وی تقابل با آمریکا را یک اصل مبنایی خواند و خاطرنشان کرد: تقابل ما با دولت آمریکا مبنایی است و مربوط به موضوعات چند وقت اخیر نمی‌شود، و همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید کردند، اگر به همه خواسته‌های آمریکا هم تن دهیم، هرگز رابطه مستکبران با ایران خوب نمی‌شود.

تسخیری هدف اصلی دولت آمریکا را براندازی دانست و تصریح کرد: تضاد ما با مستکبران عمقی است زیرا آمریکا هر روز ما را به گو‌نه‌ای تهدید می‌کند، از همین رو ما با اصل قرار دادن صیانت از انقلاب اسلامی، نه تنها با یک شخص بلکه با تفکر حاکم بر کشور آمریکا مبارزه می‌کنیم.

وی تضاد جمهوری اسلامی با آمریکا را آرمانی ارزیابی کرد و گفت: جمهوری اسلامی محدود به یک منطقه نیست و هدف نهایی ما این است که انقلاب را به جهان صادر کنیم و مقدمات برپایی انقلاب جهانی را بچینیم، از این رو باید ملت‌ها را با تفکر انقلابی خود همراه کنیم و امت واحده را تشکیل دهیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با ابراز امیدواری از نابودی قریب‌الوقوع دولت‌های مستکبر افزود: ما به‌دنبال برپایی حکومت جهانی امام زمان(عج) هستیم و هم اکنون نیز افزایش میزان اسلام گرایی در بین مردم کشورهای غربی نشان‌دهنده آن است که برپایی دولت حق دور نیست.

در پایان این مراسم از چند تن از پاسداران و معلمان با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس استان گیلان، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت و جمعی از مسئولان سپاه پاسداران استان گیلان، با اهدای لوح تقدیر، قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر