۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۸۳۱۷
معاون دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور، محل تأمین منابع مالی برای بازسازی زیرساخت‌های خسارت‌دیده در سیل اخیر را از محل قانون بودجه کشور و تسهیلات بانکی اعلام کرد.

به گزارش پایداری ملی، کیومرث سبزی در خصوص استفاده از منابع بودجه‌ای برای جبران خسارت سیل گفت: در سیل اخیر بخشی از تأسیسات که زیر ساخت‌ های عمرانی کشور محسوب می شوند، شامل مسیرهای ارتباطی، مراکز درمانی، کانال های آبیاری و زهکشی و خطوط آبرسانی دچار آسیب جدی شدند.

وی زمان نهایی برای قطعی شدن برآورد خسارت را یک تا 2 هفته آینده دانست و یادآور شد: سازمان برنامه‌و‌بودجه تلاش می کند تا با برآورد دقیق این خسارات، منابع لازم برای بازسازی آنها را تأمین کند.

وی ادامه داد: این سازمان همه توان خود را به‌کار گرفته تا این منابع را تأمین کند و بازگشت خدمات‌رسانی‌ها به حالت عادی یک اولویت و ضرورت است.

 معاون دفتر امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص خسارت به اموال شخصی سیل‌زدگان گفت: تأمین منابع مالی این بخش از خسارت به‌عهده دولت است و برآورد آن با مسئولیت وزارت کشور در قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده در حال انجام است.

سبزی، همچنین با بیان اینکه هرسال اعتبارات مربوط به لایروبی رودخانه‌ها در قانون بودجه کشور پیش‌بینی می‌شود، گفت: بحث لایروبی جزو اولویت‌های این سازمان و وزارت نیرو است، اما به‌دلیل گستردگی و طول رودخانه‌ها و محدودیت منابع، اعتبارات پیش‌بینی شده جوابگوی نیازها نبوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر