۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۸۲۵۲
عضو شورای اسلامی تهران، ری، شمیرانات و تجریش مطرح کرد؛
ری- عضو شورای اسلامی تهران، ری، شمیرانات و تجریش گفت: اثرات مخرب دفع زباله‌هاو صنایع آلاینده بر روی مردم ری مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش پایداری ملی، ناهید خداکرمی عصر شنبه در حاشیه برگزاری دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران و مسئولان شهرستان ری در قالب ۵ کارگروه تخصصی محیط زیست و سلامت، حقوقی و نظارت، برنامه ریزی و اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی، خدمات شهری و روستایی و عمران با هدف شناسایی مشکلات و تبدیل معضلات به فرصت‌ها در سالن کنفرانس فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد جامعه سالم مبتنی بر نشاط اجتماعی و مشارکت مردم با تشکل‌های مردم نهاد از مهمترین برنامه‌های این سمینار که نیاز به توجه جدی دارد.

خداکرمی در ادامه افزود: با توجه به اینکه یکی از کارگروه‌های این همایش محیط زیست و سلامت است در این همایش تأثیرات مخرب دفع زباله‌ها، اموات و صنایع آلاینده بر روی مردم ری، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: راه‌های ایجاد زندگی سالم از طریق برگزاری برنامه‌های ورزشی برای تحرک فیزیکی مردم، دسترسی راحت به غذای سالم، بررسی راه‌های کاهش استعمال دخانیات و پیشگیری از اعتیاد و فعالیت آسیب زا و رفتارهای پرخطر در این کارگروه‌ها مورد کاوش قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی تهران، ری، شمیرانات و تجریش در خصوص راهکارهای مناسب برای کاهش آلاینده‌ها گفت: افزایش آگاهی عمومی، کاهش مصرف انرژی و افزایش استفاده از وسایل نقلیه عمومی باعث می‌شود تا آلودگی هوا کاهش یافته و بودجه‌هایی که در حال حاضر بیشتر صرف درمان بیماری‌های لاعلاج می‌شود، به پروژه‌های عمرانی و تحقیقاتی اختصاص یابد.

خداکرمی در ادامه از راه اندازی سامانه بانک اطلاعات مسائل و مشکلات زیست محیطی، بهداشتی و شهری شهرستان ری تا ۶ ماه آینده خبر داد و اظهار داشت: همه اطلاعات جمعیت، مسکن، اشتغال، فضای سبز، بهداشت ومدیریت شهری در این سامانه تدوین خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر