۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۸۲۴۴
پیونگ یانگ تائید کرد رزمایش روز گذشته که از نوع تهاجمی و برای سنجش عملکرد راکت‌اندازهای چندمنظوره بوده، زیر نظر رهبر کره شمالی انجام شده است.

به گزارش پایداری ملی، رسانه رسمی کره شمالی تائید کرد که روز گذشته رزمایش تهاجمی تحت نظارت کیم جونگ اون رهبر این کشور انجام شده است.

هدف از این رزمایش سنجش عملکرد راکت‌اندازهای چندمنظوره و تسلیحات تاکتیکی هدایت‌شونده عنوان می‌شود.

تصاویر منتشر شده از سوی رسانه رسمی کره شمالی گویای آن است که تسلیحات تاکتیکی هدایت‌شونده احتمالاً موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد سطح به سطح هستند.

گفتنی است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در واکنش به این اقدام کره شمالی توئیت کرد: هر چیزی در این دنیای بسیار جالب، امکان‌پذیر است؛ اما به عقیده من کیم جونگ اون به درک کامل قابلیت اقتصادی بزرگ کره شمالی رسیده است و هیچ اقدامی صورت نخواهد داد که تداخلی در این موضوع ایجاد کرده و یا به آن پایان دهد.

وی افزود: او می‌داند که من با او هستم و نمی‌خواهد وعده خود به من را زیر پا بگذارد. معامله انجام می‌شود.

 این موشک‌ها از شبه‌جزیره «هودو» واقع در بخش شرق کره شمالی شلیک شده و پیش از فرود در دریای ژاپن، مسافت ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر را پیموده‌اند.

این نخستین آزمایش موشکی پیونگ یانگ از نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به این سوی است.

این در حالی است که کره شمالی ماه میلادی گذشته (آوریل) نیز از آزمایش موفق یک سلاح هدایت‌شونده تاکتیکی خبر داد.

آزمایش موشک کوتاه‌برد مغایر با تعهدات پیونگ یانگ در قبال مذاکره با واشنگتن نیست اما می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر عدم شکیبایی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بعد از ناکامی مذاکراتی باشد که در هانوی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر