۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۸۲۲۶
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان از تحویل 11 دستگاه آمبولانس پیشرفته به اورژانس استان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، اصغر جعفری روحی شنبه‌شب در حاشیه افتتاح چندین دستگاه آمبولانس پیشرفته که در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام شد، در جمع خبرنگاران، تعداد آمبولانس‌های افتتاح شده را 11 دستگاه اعلام و اظهار کرد: هشت دستگاه از این مجموع مجهز به انواع تجهیزات مورد نیاز و پیشرفته هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان افزود: سه دستگاه از مجموع 11 دستگاه آمبولانسی که افتتاح می‌شود فوق مدرن و کمک‌دار هستند و برای مناطق صعب‌العبور مد نظر قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه آمبولانس‌های افتتاحی جزو مجهزترین نوع آمبولانس‌ها برای نجات جان انسان‌ها محسوب می‌شوند، ادامه داد: این آمبولانس‌ها بسیار گران هستند.

روحی با بیان اینکه سه دستگاه آمبولانس افتتاحی پارت نخست هستند و در پارت دوم حدود چهار دستگاه هم به ناوگان اورژانس زنجان افزوده خواهد شد.

شایان ذکر است، ساختمان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان که ورد بازدید وزیر قرار گرفت، هم با اعتبار بالغ بر 25 میلیارد ریال در فضای فیزیکی 2 هزار و  227 متر مربع زیربنا و در چهار طبقه احداث شده است.

این ساختمان با دارا بودن زیرساخت‌های اساسی از قبیل EOC برای هماهنگی، پیگیری حوادث ویژه و نظارت بر درمان، واحدMCMC  در راستای ایجاد ارتباط بین مراکز درمانی، اعزام‌های بین بیمارستانی، تخت‌های خالی و...، مرکز پیام و سایر واحدها براساس استانداردهای کشوری آماده مدیریت حوادث و پاسخ در موارد اورژانسی است که تکمیل و راه‌اندازی طبقات دو و سه و گسترش فضای فیزیکی، در بهبود عملکرد این مرکز موثر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر