۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۴۸۲۱۶
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب گفت: دشمن در دوران جنگ در مناطق مختلف از جمله کردستان ۴۳ بار از سلاح شیمیایی استفاده کرد و این عملیات شهدای زیادی برجای گذاشت.

به گزارش پایداری ملی، سردار محمدتقی اوصانلو پیش‌از ظهر امروز در اجلاسیه بزرگداشت شهدای شهرستان سروآباد که با حضور مسئولان کشوری، استانی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در دزلی برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمانی که از شهدا یاد می‌کنیم بی‌اختیار یاد دوران جبهه، جنگ و دفاع مقدس می‌افتیم.

وی با بیان اینکه شهرستان سروآباد مورد هجوم دژخیمان بعثی قرار گرفته است، افزود: مردم این خطه همواره شاهد جنایت‌های دشمنان انقلاب و نظام و حزب بعث بوده‌اند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب با اشاره به اینکه دشمن در دوران جنگ در مناطق مختلف از جمله کردستان 43 بار از سلاح شیمیایی استفاده کرد و این عملیات شهدای زیادی برجای گذاشت، تصریح کرد: شهدای گرانقدر جان خودشان را در راستای پیروزی انقلاب اسلامی و به‌دست‌آوردن آزادی و ارزش‌های انقلاب تقدیم نظام کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره «شهید متوسلیان» که از روزهای آغازین انقلاب در این خطه فرماندهی شهرستان مریوان را برعهده داشتند، یادآور شد: این فرمانده دلاور با همکاری مردم غیور و پیشمرگان مسلمان کُرد، برای آزادی این منطقه تلاش زیاد کردند.

سردار اوصانلو بیان کرد: استقلال و آزادی کشور مدیون خون شهداست و همه ما در قبال خون شهیدان متعهد و مسئول هستیم چراکه استانی همچون کردستان، 5400 شهید تقدیم نظام کرده‌ و امروزه ما بر روی حماسه خلق‌شده این بزرگرمردان زندگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در نخستین روزهای جنگ مقام معظم رهبری پا به این سرزمین گذاشت، اظهار کرد: مردم این خطه پس از گذشت‌ 38 سال همچنان خاطره زیبای حضور رهبر فرزانه انقلاب در این سرزمین را فراموش نمی‌کنند و سالروز آن را گرامی می‌دارند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) شمال‌غرب ‌ادامه داد: همچنان که مردم خطه استان کردستان این خاطره را فراموش نکرده‌اند، از یاد رهبر فرزانه انقلاب نیز نرفته و هر موقع که از دزلی نام برده می‌شود، خاطرات آن دوران یادشان می‌آید و از مردم ارزشمند این خطه نام برده و اشک می‌ریزند.

وی یادآور شد: در طول دوران چهل ساله انقلاب روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما هم‌اکنون روزهای بسیار خوبی پیش‌رو داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر