۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
کد خبر: ۴۸۱۶۶
ستاد مشترک کره جنوبی اعلام کرد که همسایه شمالی این کشور، چند فروند موشک کوتاه‌برد ناشناس به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

به گزارش پایداری ملی ، خبرگزاری یونهاپ متعلق به کره جنوبی، از شلیک یک فروند موشک کوتاه‌برد توسط کره شمالی خبر داد.

بر این اساس، ستاد مشترک نیروهای مسلح کره جنوبی بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی یک فروند موشک کوتاه‌برد ناشناس به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

در این بیانیه آمده است: «کره شمالی ساعت ۹:۰۶ صبح امروز از شهر بندری وونسان واقع در شرق این کشور، موشکی را در جهت شرق شلیک کرده است. مقامات کره جنوبی و آمریکا مشغول بررسی جزئیات این موشک هستند».

دقایقی بعد برخی منابع خبری به نقل از وزارت دفاع کره جنوبی گزارش دادند که کره شمالی دقایقی پیش مجددا چند فروند موشک کوتاه‌برد شلیک کرده است.

گفته می‌شود این موشک‌ها بین ۷۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در آسمان پیش رفته‌اند یا ارتفاع آنها هنوز مشخص نیست.

جزئیات بیشتری از این موشک هنوز منتشر نشده است.

این اولین شلیک موشک توسط کره شمالی در یک سال و نیم گذشته و از زمان دیدارهای «کیم جونگ‌اون» رهبر این کشور با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.

این در حالی است که ۲۹ فروردین‌ماه امسال خبرگزاری رسمی کره شمالی از آزمایش نوع جدیدی از یک «سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده»، زیر نظر کیم خبر داده بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر