۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۵۴
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد:
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها بخشی از اصول پدافند سایبری ما را در سند راهبردی خود کپی کرده اند.
به گزارش پایداری ملی، غلامعلی حیدری عصر امروز پنجشنبه در مراسم اختتامیه مسابقه "فتح پرچم غرب کشور" که در آمفی تئاتر پروفسور شمسی پور دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز موضوع فضای سایبری یکی از موضوعات با اهمیت است که در همه حوزه‌ها توسعه پیدا کرده و همه ابعاد مختلف زندگی بشر را در بر گرفته است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: فناوری سایبری که در کشورها و جامعه رشد و گسترش پیدا می‌کند بر معماری جهان در همه طرح‌ها و حوزه‌ها اثر دارد.

وی یادآور شد: ما می‌توانیم از فناوری سایبری استفاده و ارزشها و اصول خود را نیز حفظ کنیم تا یک نگاه ایرانی اسلامی را در فضای سایبری داشته باشیم.

حیدری مهمترین ویژگی سایبری را بدون قلمرو بودن آن ذکر کرد و گفت: در واقع در فضای سایبری جغرافیا از بین رفته است، لذا برای اینکه دفاع خوبی داشته باشیم باید قلم را برای آن تعریف کنیم.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: امروز تمام دارایی‌های کشور در حال تبدیل به دارایی‌های سایبری است به عنوان مثال قبل از پول رایج کشور اسکناس و سکه بود اما اکنون ۹۷ درصد پول کشور الکترونیکی است.

وی ادامه داد: اکنون مفهوم جدیدی از جنگ سایبری در بستر شبکه‌های اجتماعی در حال شکل‌گیری است یعنی مردم را سازماندهی و به سمت اهداف خود هدایت می‌کنند و این مدل جدید جنگ سایبری محسوب می‌شود.

حیدری یادآور شد: فرمان پذیری و قابلیت برنامه ریزی تهدیدات فضای سایبر را به فضای فیزیکی منتقل می‌کند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مدل دیگری از جنگ سایبری که مدل قدیمی تری از جنگ‌های سایبری است حمله به زیرساخت هاست حمله به تأسیسات گازی، برقی، آبی و… است کاری که آمریکایی‌ها امروز در ونزوئلا انجام می‌دهند.

وی جنگ ترکیبی را نوع دیگری از جنگ سایبری اعلام کرد و بیان داشت: در این راستا حمله سایبری به عنوان پیش زمینه حمله نظامی صورت می‌گیرد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور اشاره‌ای به دفاع سایبری داشت و افزود: برای اینکه دشمن نتواند به مواضع شما حمله کند باید مقاومت پذیر باشید و قدرت پاسخگویی و قدرت پشیمان کنندگی داشته باشید.

حیدری اظهار داشت: ما در سازمان پدافند غیر عامل یک سند راهبردی پدافند سایبری تهیه کردیم که تاریخ انتشار آن مشخص است در مقابل آمریکایی‌ها نیز سندی تهیه کرده‌اند که تاریخ آن نیز مشخص است نشان می‌دهد آمریکایی‌ها بخشی از اصول پدافند سایبری ما را در سند راهبردی خود کپی کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: امروز شبکه‌های اجتماعی یکی از نیازهای واجب بشر است زندگی بشر بدون آن مختل می‌شود اما شبکه اجتماعی که زیرساخت‌های آن برای دشمن باشد سلاحی علیه ما است.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما شبکه اجتماعی را نیاز داریم که زیرساخت‌های آن ملی و بومی بوده و اپلیکیشن و نرم افزارهای آن دست مردم و در اختیار بخش خصوصی باشد ولی زیر ساخت آن در اختیار حاکمیت باشد که بتوانیم آن را مدیریت کنیم تا اگر به ما حمله کردند قدرت پاسخگویی داشته باشیم.

حیدری اظهار داشت: راهبرد پدافند غیرعامل سایبری ملی سازی همه زیر ساخت‌ها و بومی سازی آنها برای کشور است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر