۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۴۸۱۱۵
سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیر عامل راه و شهرسازی استان همدان از بازدید و بررسی کارشناسان از محل رانش جاده گرین نهاوند خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، محمد رضا قرایی اظهار داشت: باتوجه به بارشهای  شدید اخیر و ایجاد گسل ورانش دربرخی از محورهای  استان ، کارشناسان ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، منابع طبیعی، نقشه برداری، برنامه و بودجه ، آزمایشگاه فنی و دانشگاه بوعلی از جاده گرین نهاوند  بازدید و رانش و نشست آن را بررسی کردند.

سرپرست مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اداره کل راه و شهرسازی استان همدان ادامه داد: پس از بازدید جلسه ای در این شهرستان برگزار شده و در این جلسه در خصوص مقابله با رانش جاده گرین نهاوند تحقیق و برنامه ریزی لازم انجام شد .

وی یادآورشد:  با توجه به احداث سد آبی – خاکی گاماسیاب،  قرار است جاده موجود در آینده نزدیک پس از راه اندازی سد به زیر آب رود و به همین منظور جاده جایگزین در ارتفاع بالاتر در دست احداث است.

قرایی خاطرنشان ساخت: در خصوص جاده فعلی ، مقرر شد با تصمیم متخذه کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش و رانش اقدامات بعدی در جهت تثبیت و بهسازی جاده تا راه اندازی جاده اصلی بعمل آید.

وی اظهار کرد: در ادامه نیز بازدیدی از رانش در محور گردنه اشتران و لغزش لایه های زمین و رانش و نشست در اراضی بالادست روستای های گلیان و برفیان انجام  و کارشناسان ضمن بازدید میدانی به بررسی و بحث در خصوص علل عوامل فوق پرداختند.

در انتها مقرر شد نتیجه گزارشات میدانی در کارگروه مخاطرات زلزله و لغزش لایه های زمین مطرح و راهکارهای لازم پیرامون تثبیت خاک و بهسازی جاده و نیز برنامه ریزی لازم جهت روستای برفیان ارائه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر