۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۴۸۱۱۴
نماینده پدافند غیرعامل معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی:
نماینده پدافند غیرعامل معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی بر لزوم کسب آمادگی برای مقابله با تهدیدات زیستی در قالب پدافند غیرعامل تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، کاظمی در دوره آموزشی پدافند غیرعامل زیستی که با حضور اساتید برجسته استانی و نمایندگان ادارات مرتبط و اعضا، کارگروه غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان سلماس در سالن آمفی تئاتر بیمارستان خاتم الانبیا، سلماس برگزار شد، با اشاره به ضرورت و اهمیت امادگی در برابر تهدیدات زیستی گفت: این طرح در راستای سیاست های  پدافند غیر عامل در حوزه سلامت، توسعه فعالیت های آموزش مجازی، سیاست های اقتصاد مقاومتی در حوزه سلامت و ارتقاء برنامه های آموزش مداوم طراحی شده است .

کاظمی افزود: امروزه سلطه گران جهانی با استفاده ازروش های جدید به شیوه نرم و بدون جنگ و خونریزی و بدون ایجاد حساسیت های بین المللی مقاصد شوم سلطه جویانه خود را دنبال می کنند و در این بین اتخاذ تدابیر، راهکارها و تمهیدات پدافند غیر عامل و توجه خاص به اصول و ملاحظات حوزه پدافند غیر عامل در مواجه و مقابله با سلطه گران ازاهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: هر گونه آلودگی از نوع ویروسی یا میکروبی که بوسیله آذوقه یا هر نوع نیازمندی های طبیعی توسط دشمنان به کشور وارد شود تهدید زیستی است و مجموعه اقداماتی که در جهت کاهش آسیب پذیری جامعه و حفظ سرمایه انسانی انجام می شود پدافند غیر عامل است .

نماینده پدافند غیر عامل معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی تصریح کرد: انتظار می رود گروه های مرجع و کسانی که دغدغه اجتماعی دارند بابهره مندی از اهرم های در اختیار اعم از رسانه ها ، مطبوعات ،تریبون ، شبکه های مجازی ،روز نامه ها و ... به این مهم پرداخته ودر راستای اجرای اهداف پدافند غیر عامل مشارکت و همکاری داشته باشند .

کاظمی تاکید کرد:حفاظت از جان و سلامت مردم به‌عنوان سرمایه‌های انسانی مهم‌ترین هدف و راهبرد پدافند زیستی است و با توجه به اهمیت موضوع تهدیدات زیستی  به خطر افتادن تامین نیاز های اساسی و کمبود مواد غذایی، ظرفیت به القوه برای تبدیل به یک موضوع امنیتی را دارد و باید این موضوع را با توجه به اهمیت آن جدی گرفت .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر