۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۸۰۷۷
مدیرعامل نیروگاه دماوند با بیان اینکه این نیروگاه که بزرگترین نیروگاه کشور محسوب می‌شود، روزانه ۳ تا ۴ میلیون لیتر آب مصرف می‌کند، گفت:ایران به فناوری جدیدی دست یافته تا مصرف آب نیروگاهها به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

به گزارش پایداری ملی، سیامک میرزایی با اشاره به اینکه کاهش منابع آب زیرزمینی باعث ایجاد مشکلاتی در بخش صنعت شده است، گفت: بعد از دو سال تلاش و پیگیری متخصصان ایرانی موفق شدیم با استفاده از فناوری جاذب هوشمند آب و با کمک شرکت دانش بنیان و فناوری بومی، استحصال آب از بخار صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت تولید برق دماوند با اشاره به اینکه این فناوری تحت لیسانس انجمن سبز جهانی قرار گرفته است، افزود: با توجه به نیاز نیروگاه‌های بخار به آب، این فناوری می‌تواند از محصولات احتراق در هر ۲۴ ساعت بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار لیتر آب از بویلر‌ها تأمین کند که در صورت اجرای آن به آب‌های زیر زمینی بی نیاز خواهیم شد.

به گفته مدعامل نیروگاه دماوند این نیروگاه با ظرفیت نامی ۲ هزار و ۲۰۰ مگاوات روزانه حدود ۳ تا ۴ میلیون لیتر آب مصرف می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تحریم ها می‌تواند باعث ایجاد مشکل در تولید برق نیروگاهها به واسطه عدم تامین قطعات شود گفت: ایران در بخش تجهیزات و تامین قطعات نیروگاهها به خودکفایی بالایی و خوبی رسیده است، پس قطعا تحریم ها نمی‌تواند در تولید برق کشور ایجاد مشکل کند.

میرزایی با اشاره به اینکه با توجه به تحریم‌های نابخردانه کشور‌های اروپایی، نیاز است، با همدلی و مشارکت، این محدودیت‌ها را پشت سر بگذاریم، خاطر نشان کرد: آمادگی نیروگاه‌ها برق حرارتی و تعمیرات و بازسازی نیروگاهی برای پیک مصرف تابستان، در سال‌های گذشته طی مدیریتی که از سوی وزارت نیرو، شرکت برق حرارتی، توانیر و نیروگاه‌های خصوصی و دولتی فراهم شد، موجب بهره‌مندی مردم از مصرف برق شد.

وی افزود: سال گذشته در نیروگاه دماوند یک روز خاموشی نداشتیم و با وجود آمادگی تولید ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کیلووات ساعت نزدیک به ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ هزار کیلوات تولید داشتیم و بالغ بر ۳ میلیارد کیلوات در کنترل فرکانس مشارکت کردیم.

مدیرعامل شرکت تولید برق دماوند گفت: در صورت مشارکت مردم و با توجه به بارش‌های اخیر و بالا رفتن سهم تولید انرژی برقابی که حدود ۱۰ هزار مگاوات خواهد بود می‌توان گفت که در کشور خاموشی‌ نخواهیم داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر