۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۸۰۰۹
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت:یکی از سیاست‌های شورای شهر برای ساماندهی دست فروشان راه اندازی بازار شب در اصفهان است تا دست فروشان کالاهای خود را در آن محل بفروشند.
 به گزارش پایداری ملی، حسین امیری معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در جلسه هماهنگی ستاد معاونت خدمات شهری که با حضور مدیران ستاد و مسئولان حوزه خدمات شهری در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه خدمات شهری بسیار گسترده است و افرادی که در این حوزه خدمت می‌کنند باید به صورت شبانه روزی فعال باشند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای آماده سازی شهر در نوروز ۹۸ و استقبال از مسافران نوروزی تصریح کرد: از یک ماه قبل از نوروز ۹۸ به صورت ۲۴ ساعته برای آماده‌سازی شهر تلاش کردیم و با میزبانی مطلوب از مسافران نوروزی، سفر خوشی برای آنان در شهر اصفهان رقم خورد.

وی با بیان اینکه به مناسبت روز جهانی کار و کارگر، جشنی در راستای تقدیر از زحمات کارگران حوزه خدمات شهری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای برگزاری جشنی به مناسبت روز کار و کارگر در پنج شب متوالی انجام شده است.

امیری با اشاره به نقش کلیدی مادی‌ها در شهر اصفهان برای جلوگیری از سیل افزود: با توجه به حوادثی که در برخی استان‌های کشور همچون لرستان، گلستان و خوزستان رخ داد و براساس دستورالعمل و مصوبه هیئت وزیران و شورای مدیریت بحران استان، شهرداری‌ها باید ظرف مدت سه ماه مسیر مادی‌ها را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه آزادسازی مادی‌ها باید در دو ماه آینده انجام شود، افزود: مدیران مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان و معاونان خدمات شهری از زمان ابلاغ دستورالعمل فعالیت خود را آغاز کردند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم فعالیت مداوم ستاد مدیرت بحران در شهر، خاطرنشان کرد: با توجه به حوادثی که در کشور اتفاق افتاد، ستاد مدیریت بحران باید برای اقدامات سریع و به موقع در مقابله با حوادث غیرمترقبه فعال باشد به همین منظور چهار کارگروه در این ستاد موظف شدند تا هرماه دستورالعمل‌ها و وظایف محوله را پیگیری و اجرا کنند.

وی با بیان اینکه حفظ و نگهداری فضای سبز شهر در شادابی و نشاط شهر و شهروندان اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: مسئولان مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان باید منابع تأمین آب و میزان آن را برای حفظ فضای سبز شهر مشخص و به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری ارائه کنند.

امیری افزود: اطلاع رسانی در خصوص منابع آبی موجب اتخاذ تصمیمات لازم برای فضای سبز شهر اصفهان می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به منظور شادابی و طراوت شهر، ساماندهی فضای سبز، گل‌کاری‌های فصلی و سمپاشی درختان به موقع و در زمان خود انجام شود، افزود: نظارت بر نحوه کار پیمانکاران در تمام حوزه‌های امور شهر از جمله فضای سبز، نگهداری، تعمیرات و سایر موارد باید صحیح و اصولی باشد تا در صورت کم‌کاری و براساس مفاد قرارداد، برخورد‌های قانونی لازم با پیمانکاران مربوطه انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: باید با افرادی که موجب تخریب اموال عمومی در سطح شهر و سد معبر می‌شوند برخورد قانونی لازم انجام شود همچنین ساماندهی و نظارت بر تابلو‌های تبلیغات شهری، برخورد با تخلفات ساخت و ساز و برخورد با دستفروشان و دوره گرد‌ها همواره در دستور کار قرار داشته است.

وی راه اندازی بازار شب در اصفهان را راهکاری برای ساماندهی دست فروشان شهر عنوان کرد و افزود: یکی از سیاست‌های شورای شهر برای ساماندهی دست فروشان راه اندازی بازار شب در اصفهان است تا دست فروشان کالا‌های خود را در آن محل بفروشند.

امیری گفت: در این راستا سازمان خدمات شهری به مناطق اعلام کرده تا مکان مناسبی را شناسایی و به اطلاع خدمات شهری برسانند تا مکان مناسبی برای فعالیت دست فروشان و استفاده مردم از خدمات آنان فراهم شود.

وی همچنین ایمن‌سازی بوستان‌های شهر را ضروری دانست و اظهار کرد: مسئولان مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به صورت مستمر سطح ایمنی تأسیسات برق و موتورخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی، روشنایی‌ها، فواره‌ها و اسباب بازی‌های پارک‌های سطح شهر را کنترل می‌کنند تا شهروندان و مسافران با خیالی آسوده از این اماکن تفریحی بهره ببرند.

معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به انعقاد نخستین قرارداد مطالعات پدافند غیرعامل و آغاز به کار پیمانکار، عنوان کرد: براساس مفهوم پدافند غیر عامل باید قبل از رخداد حادثه‌ای در شهر از بروز آن حادثه جلوگیری شود که در این راستا نخستین قرارداد مطالعات پدافند غیرعامل منعقد شده است.

وی عنوان کرد: برای پیشگیری از حادثه باید زیرساخت‌های لازم در راستای تهیه امکانات و امکان ارائه آموزش در همه زمینه‌ها فراهم شود.

امیری با اشاره به لزوم آموزش کارگران در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: در این راستا باید جلسات آموزشی مختلف برای کارگران حوزه خدمات شهری در زمینه‌های بهداشتی، سلامت جسم و روح و برخورد مناسب با مردم برگزار شود تا آنان خدمات مناسبی ارائه دهند.

وی تاکید کرد: در حوزه فضای سبز نیز باید به صورت مداوم نحوه آبیاری، کاشت گل، پیرایش فضای سبز و دیگر موارد مورد نیاز به کارگران این حوزه آموزش داده شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر