۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۹۷
معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان در جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم :
جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم به ریاست دکتر ارسلان زارع، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با دستور کار بررسی وضعیت مقابله با تهدیدات زیستی استان تشکیل گردید. این جلسه بمنظور بررسی وضعیت مقابله با تهدیدات زیستی استان و ارائه گزارشات اقدامات انجام شده برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم به ریاست دکتر ارسلان زارع، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری با دستور کار بررسی وضعیت مقابله با تهدیدات زیستی استان تشکیل گردید. این جلسه بمنظور بررسی وضعیت مقابله با تهدیدات زیستی استان و ارائه گزارشات اقدامات انجام شده برگزار شد.

در این جلسه ارسلان زارع رئیس شورای تامین استان گیلان اظهار داشت: تهدید بیوتروریسم به عنوان خطرناکترین نوع تهدید سلامتی و امنیتی در سطح جهان می باشد که اگر این اتفاق رخ دهد تلفات سنگینی رقم خواهد خورد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان جلسه کمیسیون پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم :بیوتروریسم، هم سلامت و هم امنیت جامعه را نشانه می رود | مسئولین هوشیار و بروز باشند

وی عنوان کرد: در بیوتروریسم دشمن دست به اقدامات تخریبگر و ناپیدایی می زند که هم پیشگیری از آن بسیار دشوار و هم راهکارهای کشف و مقابله با آن دشوارتر است ازین رو بیوتروریسم هم سلامت و هم امنیت جامعه را نشانه می رود و از این جهت باید آنرا نقض آشکار حقوق بشر و حقوق بین الملل توصیف کرد.

وی خواستار توجه وحفاظت بیشتر دستگاه های مرتبط نسبت به زیرساخت های دارای طبقه بندی شد و گفت: شناسایی تهدیدات نوین و آسیب شناسی حوزه های تحت مدیریت یکی از برنامه های مدون مدیران باید باشد و وظیفه همگان است که خود و جامعه را نسبت به تهدیدات بیوتروریسم آماده و مصون کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی از دولتهای مرتجع عربی به شدت دنبال ضربه زدن به مردم جمهوری اسلامی ایران هستند لذا از این رو مسئولین با مردم به صورت دوستانه و شفاف صحبت کنند و از هر کاری که سبب نارضایتی اجتماعی و بدبینی مردم نسبت به دولت می شود پرهیز کنند و یکی از راهکارهای لازم جهت مقابله با این امر ،هوشیار بودن و به روز بودن اطلاعات مسئولین است.

در ابتدای این جلسه امیر محمد پور مدیرکل پدافند غیرعامل بر گسترش آموزش و آشنایی همه اقشار جامعه با خطرات تاکید کرد، آگاه سازی در این زمینه را حائز اهمیت دانست، همچنین خاطرنشان کرد: با پیشرفت روزافزون دانش، تهدیدات نیز ارتقاء یافته و رصد و پایش تهدیدات نوین از مهمترین اهداف پدافند غیرعامل ‌میباشد.

دبیر کمیته پیشگیری و مقابله با تهدیدات بیوتروریسم استان افزود: واژه‌ی بیوتروریسم از دو بخش تشکیل شده است: بیو و تروریسم؛ بیو به معنای حیات و زندگی است و تروریسم به معنی تهدید و ارعاب و کشتن افراد. در کشور ما، مقوله‌ی تروریسم موضوع کاملاً شناخته شده‌ای است و در طول بیش از سی سال بعد از انقلاب، حقیقتاً کشور ما قربانی ترور بوده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گیلان موارد بسیار مهمّ در بیوتروریسم را حوزه غذا دانست و افزود: آلودگی مواد غذایی به انواع مواد شیمیایی، سموم و میکروب‌ها، می‌تواند به شدت مشکل ساز شود. دشمن می‌تواند با آلوده کردن مواد غذایی، چه وارداتی چه داخلی، کشور را دچار مشکل کند. بروز انواع آفات در محصولات کشاورزی و دامی می‌تواند عمدی باشد پس باید خیلی مراقب بود.

وی افزود: روش‌های بیوتروریستی از استفاده از سلاح به مراتب خطرناکترند؛ چون یک سلاح می‌تواند یک یا نهایتاً چند نفر را بکشد یا یک بمب مثلاً 50 یا 100 نفر را بکشد؛ اما اگر خدای ناکرده آب، هوا، سبزی و داروی یک شهر آلوده گردد، به یک جمعیت گسترده‌ی ده‌ها هزار یا یک کشور میلیون نفری آسیب رساند.

در ادامه جلسه اعضای کمیسیون مقابله با تهدیدات بیوتروریسم به ارائه گزارش پیرامون تمهیدات اتخاذ شده در این حوزه پرداختند و راهکارهای لازم برای مقابله با تهدیدات را بیان کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر