۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۶۳
قائم‌مقام توزیع برق گیلان با بیان اینکه مصرف انرژی در کشور سه برابر میانگین جهانی است، گفت: این تغییر رفتار الگوی مصرف باید به‌عنوان فرهنگ مصرف در جامعه نهادینه شود و در این راستا بسیج نقش محوری دارد.

به گزارش پایداری ملی، سید محمدعلی میر نرگسی ظهر امروز در نخستین همایش استانی نقش بسیج در ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی برق اظهار کرد: این همایش برای نخستین بار به‌صورت پایلوت در شهرستان رودبار با اهتمام بسیج توزیع برق و بسیج کارگری شهرستان رودبار باهدف نهادینه کردن مصرف برق برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نقش بسیج در تمام امور مهم و اثربخش بوده، گفت: استفاده از ظرفیت ارزشمند بسیج در حوزه مدیریت مصرف برق می‌تواند کمک بزرگی به کاهش مصرف انرژی کند.

قائم‌مقام توزیع برق گیلان با اشاره افزایش بی‌رویه مصرف انرژی در کشور افزود: مصرف انرژی در کشور سه برابر میانگین جهانی است و این موضوع در کشور اسلامی چندان خوشایند نیست.

میر نرگسی با تأکید بر فرهنگ‌سازی رویه مصرف برق تصریح کرد: بخشی از مصرف بی‌رویه انرژی را می‌توان با فرهنگ‌سازی اصلاح کرد و این تغییر رفتار الگوی مصرف باید به‌عنوان فرهنگ مصرف در جامعه نهادینه شود و در این راستا بسیج نقش محوری دارد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه صنعت برق در کشور بیان کرد: صنعت برق ضامن آسایش، رفاه و امنیت کشور است و باید در حفظ و تقویت این صنعت تمام تلاش خود را به کار بندیم.

قائم‌مقام توزیع برق گیلان با اشاره به هزینه‌های هنگفت ایجاد، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها گفت: برای احداث نیروگاه بیش از هشت هزار میلیارد تومان هزینه نیاز است و این خود بخش اعظمی از سرمایه را در برمی‌گیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر