۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۴۷۹۳۱
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: استفاده از رمزهای عبور یکسان برای چند حساب کاربری مختلف، سبب سوء استفاده از اطلاعات کاربران می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، علی موالی با بیان اینکه با افشا اتفاقی اطلاعات یکی از حساب‌های کاربری امکان آسیب پذیری حساب‌های دیگر وجود دارد، تاکید کرد: بهتر است همیشه حساب‌های کاربری خود را با رمزهای متفاوتی از هم مدیریت کنیم.

وی گفت: سایت‌ها معمولا برای ذخیره سازی کلمه‌های عبور از الگوریتم‌های یکطرفه استفاده می کنند، معروفترین الگوریتم یکطرفه 5MD است که بعد از دریافت کلمه عبور آن را به یک سری کاراکتر بی‌معنی و طولانی تر تبدیل می کند، این الگوریتم‌ها قابل برگشت نیستند و نمی‌توان به کلمه عبور اصلی دسترسی داشت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم افزود: بیشتر سایت‌هایی که از MD5 استفاده می‌کنند برای کاهش خطر یکسان شدن کلمه عبور 2 کاربر، حداقل تعداد حروف کلمه عبور را 6 کاراکتر در نظر می‌گیرند، بعد از تبدیل رشته ای به طول 6 در MD5 تقریبا امکان تکرار وجود ندارد بنابراین اگر سایتی کلمه عبور شما را رمزگزاری نکند و شما از همان کلمه عبور در تمام سایت‌ها، بانک، ایمیل استفاده کرده باشد دچار مشکل جدی خواهید شد.

موالی گفت: استفاده از پسوردهای متداول و ساده یکی دیگر از راهکار‌های نفوذ بدون عملیات «فیشینگ» است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر