۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۷۹۰۶
مدیریت بحران و پدافندغیرعامل شهرداری بندرعباس دوره آموزشی و فراگیری مهارتهای مقابله با بحران را در اردیبهشت ماه سال جاری در دبیرستان پسرانه شاهد برگزار کرد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی،  حمیدرضا حیدری پوری مدیر این مجموعه و مدرس این دوره گفت : برگزاری این دوره های آموزشی در راستای آشنایی دانش آموزان و افراد با حوادث غیر مترقبه، بحران، وپدافندغیرعامل،  و دفاع غیرنظامی در برابر تهاجم دشمن آمادگی داشته باشند. و یکی از برنامه های مهم برای پیشگیری ازخسارت در بخشهای مختلف برگزاری چنین دوره ای است که همه باید آمادگی لازم برای مقابله با مخاطرات را داشته باشند.

وی افزود: چگونگی آمادگی در شرایط بحرانی در زمان زلزله ،نحوه پناه گیری صحیح ،نحوه خروج از کلاس ها و ساختمان ها ،اقدامات پیشگیرانه درمواجهه با تهدیدها و حوادث و همچنین حفظ آرامش درحین بروز حوادث از آموزش هایی است که در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

آموزش بحران وپدافندغیرعامل در مدارس شهر بندرعباس

حیدری پوری اضافه کرد: مدارس بعنوان یکی از مکان های امن جامعه محسوب شده و به جهت اینکه در زمان حادثه مردم بسوی مدارس بعنوان یک پناهگاه امن رجوع می کنند باید همه دانش آموزان با انواع آموزش آشنا باشند تا بتوانند درمواقع حساس نسبت به مدیریت بحران اقدام کنند.

مدیر بحران وپدافندغیرعامل بیان کرد: آگاهی بخشی و وجود مدیریت قوی و کارآمدوهمکاری ،همفکری همه دست اندرکاران ،مسئولین و شهروندان از عوامل موثر و کارساز در پیشگیری و کاهش خسارت است.

وی‌ درپایان گفت : آگاهی و آموزش افراد و شهروندان امر بسیار مهمی است که باید در همه سطوح جامعه جاری شود و افراد را در شرایط بحرانی جهت برخورد با مخاطرات آماده می سازد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر