۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۷۷۳۲
امارات متحده عربی از آلمان خواست تا سلاح خریداری شده از این کشور را به ابوظبی تحویل دهد.
به گزارش پایداری ملی، علی عبدالله احمد سفیر امارات متحده عربی در آلمان گفت: ما می دانیم بخش تولید تسلیحات آلمان آماده تحویل همه اقلام است و ما منتظریم تا همه طرف ها به مفاد قراردادهای منعقد شده عمل کنند.

وی با بیان اینکه برخی از قراردادهایی که اکنون مورد صحبت هستند از انعقاد آنها بیش از 10 سال گذشته است، گفت: اگر دولت آلمان می خواهد به دلیل مواضع سیاسی جدید شروطی در قراردادی وضع کند، این مساله به برلین ربط دارد، اما بایستی در قراردادهای جدید اعمال شود.

سفیر امارات متحده عربی در توجیه خرید تسلیحات گفت: ما همسایه بسیار مشکلی داریم. شما تجهیزات نظامی با هدف مشخصی خریداری می کنید. شما نمی خواهید از آنها استفاده کنید؛ اما گاهی نیاز مند استفاده خواهید شد.

آلمان پیش تر فروش سلاح به هر یک از طرف‌های درگیر در جنگ یمن را ممنوع اعلام کرده بود.
بنابر گزارش رسانه های آلمان، محدودیت فروش سلاح‌های ساخت آلمان تمدید شده و همچنان پابرجا است.

پیش تر در نشستی موسوم به نشست صلح یمن در پاریس، 50 نفر از نمایندگان پارلمان اروپا خواستار توقف فروش سلاح به ائتلاف عربی به رهبری عربستان و امارات متحده عربی شدند.

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند.

در اثر این تجاوز تاکنون بیش از 100 هزار یمنی از جمله 85 هزار کودک جان خود را از دست داده اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی نامید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر