۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۷۷۲۴
منابع خبری روز چهارشنبه گزارش دادند که متحدان آمریکا در خواست واشنگتن برای اعزام نیرو و تجهیزات به خاک سوریه را رد کرده اند.
به گزارش پایداری ملی، به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، یک مقام آمریکایی گفت: نیمی از کشورهایی که واشنگتن از آن ها خواسته تا نیرو و تجهیزات نظامی به سوریه اعزام کنند، به صورت صریح این درخواست را رد کرده اند.

این مقام که نامش ذکر نشده به وال استریت ژورنال گفت: حدود نیم دیگر کشورها نیز با درخواست آمریکا برای ارائه کمک های محدود موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ پیش تر از 21 کشور متحد آمریکا خواسته بود تا نیرو و تجهیزات نظامی به سوریه ارسال کنند.

مقام های آمریکایی گفته اند که واشنگتن تا کنون دو نشست رسمی با متحدان خود برای ترغیب آن ها برای تداوم فعالیت های نظامی در شمال سوریه برگزار کرده است.

ژانویه گذشته در یکی از این نشست ها آمریکا فهرستی شامل موارد مورد نیاز برای تقویت قدرت نظامی در شمال سوریه ارائه کرده بود. در این نشست کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، دانمارک، نروژ استرالیا و بلژیک حضور داشتند.

ترامپ اواخر سال گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.

تصمیم یکجانبه ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده و «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش از سمت خود استعفا کردند.

تصمیم ناگهانی ترامپ در این زمینه با تناقض گویی های متفاوتی از سوی مقام های آمریکایی در پاسخ به نگرانی ها متحدان غربی و منطقه ای آمریکا مواجه بوده است.

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا در ابتدا از زمانبندی 60 روزه برای خروج همه نظامیان کشورش از سوریه سخن گفته بود، با وجود گذشت حدود پنج ماه هنوز اقدام قابل توجهی در این زمینه صورت نگرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر