۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۷۱۰
با حضور حداد عادل؛
مراسم افتتاحیه دومین اجلاس جهانی «یک کمربند، یک راه»، صبح امروز، رئیس هیأت عالیرتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که به چین سفر کرده است، در پکن آغاز شد.

به گزارش پایداری ملی، مراسم افتتاحیه دومین اجلاس جهانی «یک کمربند، یک راه»، صبح امروز، پنجشنبه ۵ اردیبهشت با حضور غلامعلی حداد عادل، رییس هیأت عالی‌رتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که به چین سفر کرده است، در پکن آغاز شد.

این اجلاس جهانی که تا شنبه، ٧ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، ابتکار چین برای همگرایی در بین کشورهای واقع در مسیر جاده ابریشم است. اجلاس بین المللی «یک کمربند، یک راه» با حضور بیش از ۵ هزار میهمان از دهها کشور جهان، شامل ٣7 رئیس جمهور و نخست وزیر و بیش از ١۵٠ وزیر برگزار می شود.

از ایران همچنین دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی و سراج ، رییس سازمان بازرسی کل کشور در این اجلاس بین المللی حضور دارند.

« یک کمربند، یک جاده» بیش از ۶۵ کشور و نیمی از جمعیت جهان را در برگرفته و حدود ۴٠ درصد اقتصاد جهان را شامل می شود.

این طرح همچنین، فرا حمل و نقلی بوده و طبق سند منتشر شده از سوی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین، طیف وسیعی از همکاری ها در حوزه انرژی، زیرساخت، فرهنگ، ارتباطات، آموزش، کشاورزی، گردشگری، ساخت تجهیزات و ماشین آلات، انرژی های تجدیدپذیر، صنعت، محیط زیست، همکاری های پولی و بانکی، مبادلات مالی و حمل و نقل را در درون خود گنجانیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر