۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۷۶۸۲
تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه ای خطاب به ساندر پیچای مدیر عامل گوگل خواستار دریافت جزئیاتی کامل در مورد یک پایگاه داده داخلی این شرکت شدند که سابقه موقعیت های جغرافیایی کاربران را جمع آوری می کند.

به گزارش پایداری ملی، تعدادی از نمایندگان کنگره آمریکا با ارسال نامه ای خطاب به ساندر پیچای مدیر عامل گوگل خواستار دریافت جزئیاتی کامل در مورد یک پایگاه داده داخلی این شرکت شدند که سابقه موقعیت های جغرافیایی کاربران را جمع آوری می کند.

 این پایگاه داده Sensorvault نام دارد و بر روی آن سابقه تمامی محل ها و اماکن جغرافیایی که کاربران گوگل در آنها حضور داشته اند، وجود دارد.

اعضای کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا از گوگل خواسته اند دقیقا مشخص کند چه اطلاعاتی را در مورد سابقه رفت و آمدهای جغرافیایی هر یک از کاربران خود در اختیار دارد و چه اطلاعاتی را در این زمینه بر روی پایگاه داده خود نگهداری می کند و به غیر از گوگل چه فرد یا افرادی به این اطلاعات دسترسی دارند.

ارسال این نامه به گوگل به دنبال انتشار گزارشی در روزنامه نیویورک تایمز صورت می گیرد که نشان می دهد، پلیس و مقامات قضایی آمریکا به طور مرتب به این پایگاه داده دسترسی دارند و به بهانه شناسایی مجرمان اطلاعات صدها هزار کاربر عادی را نیز مورد بررسی قرار می دهند.

در این گزارش تصریح شده بود گاهی شناسایی اشتباه مظنونان و مجرمان از طریق اطلاعات این سرور گوگل برای افراد عادی مشکلاتی جدی ایجاد می کند. از سوی دیگر گوگل موقعیت مکانی تمامی کاربران گوشی های اندرویدی را تعقیب و ذخیره می کند، حتی اگر آنها جی پی اس گوشی خود را روشن نکرده باشند. گوگل هنوز واکنشی به این نامه نشان نداده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر