۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۶۳۰
امریکن کانزرویتیو:
پایگاه «امریکن کانزرویتیو» در گزارشی به اقدام آمریکا مبنی بر پایان دادن به معافیت تحریمی ایران پرداخته و می‌نویسد که این اقدام قطعا دشواری‌های اقتصادی برای متحدان آمریکا در پی خواهد داشت.

به گزارش پایداری ملی، روز دوشنبه کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ تصمیم ندارد معافیت‌های تحریمی ایران را پس از اتمام آن‌ها در ماه می‌ تمدید کند.

این بیانیه اعلام کرد که واشنگتن، ریاض و ابوظبی بر سر تأمین و جبران نفت ایران در بازار‌های جهانی به توافق رسیدند.


مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در پی انتشار این بیانیه، با حضور در یک نشست خبری مدعی شد: نفت منبع اصلی درآمد خارجی ایران است و با تصمیمی که درباره عدم تمدید معافیت‌ها گرفتیم ایران را از دستیابی به حداقل ۱۰ میلیارد دلار محروم کردیم.

پایگاه تحلیلی «امریکن کانزرویتیو» در این باره می‌نویسد: تصمیم ترامپ مبنی بر برداشتن معافیت تحریمی ایران به تصمیمات قبلی مخرب ترامپ در خروج از برجام و احیای مجدد تحریم‌ها افزوده می‌شود. این تصمیم قطعا هزینه بالاتری برای مشتریان آمریکا در بر خواهد داشت و موجب ایجاد دشواری‌های اقتصادی برای چندین مورد از متحدان و شرکای ارشد تجاری واشنگتن خواهد شد.

 

پایان معافیت تحریمی ایران و هزینه آن برای آمریکا و متحدانش

 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: اگر هند و چین از متوقف کردن خرید نفت از ایران خودداری کنند این اقدام منتهی به اعمال تحریم‌های ثانویه و در نتیجه مجموعه‌ای از اقدامات تلافی‌جویانه خواهد شد که در نهایت به همه این کشور‌ها و آمریکا آسیب وارد خواهد شد.

امریکن کانزرویتیو در بخش دیگری می‌نویسد: به میزانی که آمریکا برای جبران کاهش سطح عرضه نفت، به عربستان و امارات متکی می‌شود این اقدام، آمریکا را به ۲ مورد از بدترین مشتریان خود وابسته می‌کند که ترامپ پیش از این نیز به طرز مضحکی در برابر آن‌ها چاپلوسی می‌کند و تمامی این کار‌ها (تملق از عربستان و امارات) برای هیچ و پوچ است.

 

پایان معافیت تحریمی ایران و هزینه آن برای آمریکا و متحدانش

 

این پایگاه آمریکایی در بخش دیگری ضمن اشاره به کمپین اعمال فشار آمریکا به ایران می‌نویسد: کمپین «فشار حداکثری» همانگونه که از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود تاکنون در واداشتن ایران به تبعیت از هرگونه درخواست نامعقول آمریکا که پمپئو تابستان گذشته آن‌ها را مطرح کرده بود شکست خورده است.

 

پایان معافیت تحریمی ایران و هزینه آن برای آمریکا و متحدانش

 

این گزارش می‎گوید: شدیدتر کردن فشار بر ایران نمی‌تواند موفق شود چرا که این درخواست‌ها برای هر دولتی طاقت‌فرساتر از آن هستند که پذیرفته شوند. تقریبا تمامی درخواست‌های مطرح شده از سوی دولت ترامپ حتی در منافع آمریکا نیز پیشرفتی ایجاد نخواهد کرد بنابراین اگر این درخواست‌ها اجرا شوند نیز برای آمریکا دستاوردی در پی نخواهند داشت.

اما فشار شدید خطر بالقوه خروج ایران از توافق هسته‌ای را در پی دارد و این امر می‌تواند به ایجاد بحرانی جدید در موضوع هسته‌ای شود. مایک پمپئو در بیانیه روز دوشنبه خود این موضوع متقلبانه و نادرست را مطرح کرد که ایران هنوز به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است.

 

پایان معافیت تحریمی ایران و هزینه آن برای آمریکا و متحدانش

 

امریکن کانزرویتیو در بخش دیگری نوشت: کنار آمدن با سیاستی که خطر تمامی پیامد‌های منفی را افزایش می‌دهد و بدون دلیل به میلیون‌ها انسان آسیب می‌رساند بی‌آنکه برای آمریکا نفعی داشته باشد دشوار است، اما این همان سیاست ورشکسته ترامپ است که در برابر ایران اجرا می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر