۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۴۷۵۹۵
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی:
مراسم اختتاحیه دومین دوره تربیت راهنمایان فضای مجازی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری و رئیس دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، حجت الاسلام آل هاشم در این مراسم با قدردانی از اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و سازمان سراج در برگزاری این دوره، گفت: امروزه داشتن سواد رسانه ای و بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در مورد فضای مجازی از اهمیت بالا برخوردار است.

 وی اظهار داشت: فضای مجازی هم منافع دارد و هم مضرات، ما باید برای این فضا برنامه ریزی داشته باشیم و باید با استفاده از ظرفیت و فرصت های شبکه های اجتماعی مفاهیم اسلامی و بحث حجاب و عفاف را ترویج دهیم.

 آل هاشم با اشاره به رعایت اخلاق، تقوا، انصاف و انقلابی گری در فضای مجازی خاطر نشان کرد: اگر از این فضا آگاهی و اطلاعات لازم و کافی نداشته باشیم زمینه بروز رفتارهای ناهنجار فراهم خواهد شد لذا آموزش و شناساندن چالش‌ها و فرصت‌ها و نحوه استفاده از این فضا از ضروریات است.

 گفتنی است دومین دوره آموزشی تربیت راهنمایان فضای مجازی با مشارکت اداره کل پدافند غیرعامل استان و دفتر استانی سازمان فضای مجازی سراج از 28 تا 30 فروردین با حضور 73 نفر در دانشگاه تبریز برگزار شد.

 آینده پژوهی فضای مجازی و رویکردها، مبانی سواد رسانه ای و رژیم مصرف فضای مجازی، مدیریت رسانه و فضای مجازی در خانواده، اعتیاد اینترنتی و خود تنظیمی و درمان، فرهنگ شهرت در فضای مجازی، حقوق و جرایم سایبری از محورهای مطرح شده در این دوره آموزشی بود.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر