۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۷۵۲۷
عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پاپسا عنوان کرد
سعیدی گفت: سازمان پدافند غیرعامل در کلیه امور کشور می‌تواند نقش مهمی را در صیانت از دارایی های کشور داشته باشد، از این رو قرارگاه پدافند سایبری این سازمان نیز می‌بایست حملات در فضای سایبری را پایش و با آن مقابله نماید.
به گزارش پایداری ملی، محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی و نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی،‌ با اشاره به نفوذ شبکه‌های اجتماعی در بطن فرهنگ کشور، اظهار داشت: به طور قطعی و دقیق نمی‌توان درصدی را از میزان نفوذ و یا تاثیر‌گذاری شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بر فرهنگ کشور عنوان کرد، ولی آنچه را که می‌توان در برهه کنونی مشاهده کرد این است که درحال حاضر بخش عمده‌ای از تاثیرات در سطح زندگی، رفتارها و گفتارها مربوط به شبکه‌های اجتماعی است.

وی در ادامه با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی می‌تواند آسیب‌های بسیاری را بر سلامت روان مردم ایجاد کند، افزود: طبیعتا زمانی که هنجارهای مورد قبول و پذیرش یک جامعه دستخوش تغییراتی می‌شود، از طرفی رفتارهایی که برمبنای این هنجارها شکل گرفته نیز تغییر خواهد کرد و اولین پیشامد این تغییرات مشکلات روحی و روانی است که افراد را دچار افسردگی می‌کند. در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی موضوعاتی مطرح می‌شود که در عالم واقعیت دسترسی به آن محال است، این القاعات فکری موجب می‌شود تا فرد با عدم دستیابی به آن موضوعاتی که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده دچار افسردگی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی با اشاره به برخی شبهات و بحران‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی برای افراد ایجاد می‌شود، عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی با نشر برخی موضوعات شبه برانگیز، بحران‌های هویتی و دینی را برای افراد ایجاد می‌کند البته این یک جاده دوطرفه است، که یک طرف آن مسائل منفی و طرف دیگر مسائل مثبت وجود دارد. در جریان سیل اخیر۳۲ درصد شبکه های اجتماعی در اختیار جریان مثبت جامعه قرارداشت و۶۸درصد دیگر دراختیار جریاناتی بود که موضوعات منفی را به جامعه پمپاژ می‌کردند و درصدد بودند تا علیه نظام و انقلاب مشکل ایجاد کنند، فلذا زمانی که یک مسیر را به طور کلی برای بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی باز می‌گذاریم و هیچ کنترلی بر روی آن نداریم، طبیعی است آنها نیز برای بهره‌برداری و پیاده‌سازی برنامه های خود در این فضا فعالیت کنند و اثراتی را برجامعه بگذارند.

وی هشدار داد: در برهه کنونی منشاء عمده تهدیداتی که جامعه ما را تحت شعاع خود قرار می‌دهد، شبکه‌های اجتماعی است، البته نقش شبکه های ماهواره ای در ایجاد برخی ناهنجاری های اجتماعی را نباید نایده گرفت ولی همانطور که عرض کردم، شبکه‌های اجتماعی اکنون تاثیرگذاری بیشتری دارند.

سعیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه فرصت‌هایی در بستر شبکه‌های اجتماعی برای نشر فرهنگ اسلامی ایرانی وجود دارد؟ پاسخ داد: شبکه‌های اجتماعی یک جاده دوطرفه است، یک طرفش مسیری است که دشمنان و بدخواهان نظام در حال حرکت هستند  و از همه ظرفیت‌های خود برای مخدوش کردن چهره نظام اسلامی استفاده می‌کنند، که قطعا موفق نخواهند شد، اما طرف دیگر این جاده باز است و یک فرصت طلایی است برای کسانی که دراین زمینه فعال هستند و می توانند برنامه‌ریزی کنند، فقط بایستی این فرصت‌ها را از دست ندهیم و به نحو احسن از آن استفاده کنیم، لذا در این فضا باید دستگاه‌های سیاست‌گذار و مجموعه‌های فعال دولتی با برنامه‌ریزی‌های دقیق در جهت نشر فرهنگ اسلامی ایرانی گام بردارند.

این عضو کمیسیون فرهنگی در پایان با اشاره نقش قرارگاه پدافند سایبری کشور درمقابله با تهدیدات در بستر شبکه های اجتماعی، تاکید کرد: سازمان پدافند غیرعامل در کلیه امور کشور می‌تواند نقش مهمی را در صیانت از دارایی های کشور داشته باشد، از این رو قرارگاه پدافند سایبری این سازمان نیز حملات و آماج ضد فرهنگی در فضای سایبری را پایش کند و با آن مقابله نماید، فلذا قرارگاه پدافند سایبری بصورت خیلی فعال و صریح ورود پیدا کند، از طرفی سازمان پدافند غیرعامل بایستی اهداف و وظایف خود را در جامعه و بخصوص نخبگان تشریح نماید، چرا که برخی افراد هنوز با این سازمان آشنایی وجود ندارند و وقتی آشنایی با این سازمان ایجاد شود اهمیت فعالیت‌های آن نیز برای مردم محرز خواهد شد.

منبع پاپسا

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر