۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۴۷۵۰۰
در کمسیون امنیت ملی مجلس؛
طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا با تصویب نمایندگان به منظور بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد
به گزارش پایداری ملی، در آغاز جلسه علنی امروز با خطار پور مختار و ادیانی دو تن از نمایندگان مجلس مبنی بر نیاز مجدد بررسی کارشناسانه این طرح در کمسیون امنیت و با پیشنهاد رئیس مجلس شورای اسلامی این طرح برای بازگشت به کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به رای گذاشته شد که به تصویب رسید.

رئیس مجلس اعلام کرد این طرح امروز در کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجددا بررسی کارشناسانه قرار خواهد گرفت و فردا در جلسه علنی مجلس بررسی خواهد شد.

ارجاع طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا به کمیسیون امنیت ملی

 نمایندگان مجلس با ارجاع طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا به کمیسیون امنیت ملی برای بررسی بیشتر و تطبیق با مفاد قانون اساسی موافقت کردند.

 نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا با ۱۸۵ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه با ارجاع آن به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی بیشتر موافقت کردند.

دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: رسیدگی به این طرح مطابق بند (۱۶) اصل (۳) قانون اساسی قابل توجه است و لازم است کمیسیون امنیت با تشکیل جلسه فوق‌العاده‌ای مجدداً به این طرح رسیدگی کند و هر چه سریعتر، نهایتاً تا فردا به صحن علنی ارائه کند.

محمدعلی پورمختار در اخطاری با استناد به اصل (۱۵۳) قانون اساسی پیرامون استقلال کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: این طرح به لحاظ اهمیت و مقابله قطعی با رفتار آمریکا درباره سپاه نیازمند اتخاذ تصمیمی است که راهبرد‌های منطقی جمهوری اسلامی را دنبال کند.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این طرح دو فوریتی باید مجدداً مورد بررسی قرار گیرد تا راهکار‌های عملی و صحیح در آن تبیین شود، اظهار داشت: کمیسیون امنیت باید مجدداً این طرح را بررسی کند تا مصوبه‌ای قوی و قابل اجرا داشته باشیم.

سیدعلی ادیانی نیز در اخطار دیگری در این باره بیان داشت: دو فوریت این طرح با رأی کم نظیری به علت نوع برخورد ملت ایران نسبت به پلشت اندیشی شیطان بزرگ به تصویب رسید، اما برخی واژگان آن به خصوص در مواد (۲)، (۵) و (۷) در تغایر با بند (۱۶) اصل (۳) و برخی مواد دیگر قانون اساسی است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه این مصوبه باید مجموعه سیاست‌ها و قوانین کلی کشور را مد نظر قرار دهد و به درستی تبیین شود، عنوان کرد: این طرح در کمیسیون امنیت ملی چکش‌کاری شده، اما اراده محکم مجلس در آن دیده نمی‌شود و باید از واژگانی متناسب با منافع ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی استفاده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدیم این طرح باید به کمیسیون امنیت بازگردد تا نفی سلطه گری در آن اعمال شده و برازنده طرح مجلس باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر