۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۷۴۸۰
رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که در پوشش فروش میوه با وانت بار اقدام به کپی برداری و سپس سرقت وجوه نقد از کارت های بانکی شهروندان می کرد

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: متهم از خرداد سال ۹۷ با یک خودروی وانت اقدام به فروش میوه زیر قیمت بازار در کنار خیابان و معابر کرده و تا انجا که می توانست وجه فروش میوه را از طریق کارتهای بانکی از شهروندان دریافت می کرد.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: متهم غیر از وصول وجه در یک فرصت مناسب اقدام به کپی برداری از کارت‌های بانکی شهروندان کرده و بعد با تهیه مشابه کارتها با در دست داشتن رمز بانکی آنها اقدام به سرقت وجوه آنها می کرد.

  وی در خصوص چگونگی شناسایی متهم گفت: ماموران پلیس فتا با بررسی و ردگیری و پی جویی از طریق حساب هایی که از آنها سرقت شده بود محل وصول وجوه را ردیابی کرده و در نهایت آدرس متهم را در یکی از شهرستان های شمالی کشور شناسایی کردند.

  سرهنگ کاظمی تصریح کرد: بعد از تعطیلات نوروز و در یک عملیات ۴۸ ساعته متهم در منزل مسکونی اش شناسایی و دستگیر شد.

وی در خصوص تعداد کلاهبرداری های این فرد اعلام کرد: این فرد در تهران بزرگ ۲۰۰ فقره کلاهبرداری و سرقت کرده است البته در البرز, شرق استان تهران و غرب استان تهران نیز در حال بررسی هستیم تا دیگر مالباختگان نیز شناسایی شوند.

این مقام ارشد پلیس فتا پایتخت, میزان سرقت از شکات تهرانی را بیش از ۳۰۰ میلیون تومان دانست و گفت: همواره ما به شهروندان توصیه کرده ایم که در هنگام استفاده از کارت های بانکی رمز را خود وارد کرده و از فروشندگان دوره گرد حتی المقدور اجناس خریداری نکنند؛ همچنین رمز های کارتی خود را به تناوب تغییر دهند تا کارت ها توسط کلاهبرداران کپی برداری نشود.

وی در پاسخ به دیگر پرسش در این خصوص که آیا این فرد سابقه دار است یا نه, گفت: این فرد سوابق متعددی در پلیس فتا دارد و سابقه دستگیری و زندان نیز در کارنامه وی دیده می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر