۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۷۴۵۶
رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به موضوع مسمومیت با قارچ در استان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ نفر در اثر مصرف قارچ دچار مسمومیت شدند.
به گزارش پایداری ملی، باقر بهرامی امروز با اشاره به موضوع مسمومیت با قارچ در استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۲ نفر در اثر مصرف قارچ در استان دچار مسمومیت شدند.

وی افزود: از این تعداد، ۱۳ نفر از شهرستان ارومیه و ۹ نفر نیز از شهرستان‌های خوی، بوکان، سلماس، سردشت، نقده و پیرانشهر بودند و خوشبختانه مورد فوتی در استان در اثر مصرف قارچ گزارش نشده است.

رئیس مرکز مدیریت و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش نزولات آسمانی، رشد انواع قارچ‌ها در طبیعت و استفاده ناآگاهانه خانواده‌ها از قارچ‌های وحشی اضافه کرد: از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ یا آسیب‌های جدی به اعضای بدن شود.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از قارچ‌ها سمی است، بیان کرد: به دلیل شباهت‌های ظاهری، تشخیص قارچ‌های سمی از غیرسمی امکان ‌پذیر نیست و به همین دلیل ممکن است قارچ‌های سمی به ویژه در فصل بهار و پاییز، مورد استفاده خوراکی قرار گرفته و منجر به مسمومیت افراد و عوارض جدی و حتی مرگ شود.

بهرامی با اشاره به علائم مسمومیت با قارچ بیان کرد: حالت تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات، اسهال، کاهش سطح هوشیاری، تنگی نفس، یرقان، تشنج و بی‌حالی یا ضعف از نشانه‌های مسمومیت با قارچ سمی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر