۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۷۴۴۰
جوانان ایرانی در یک استارتاپ موفق به تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی شدند که با این اقدام این محصولات تحریمی در کشور بومی‌سازی شد.

به گزارش پایداری ملی، یک استارتاپ داخلی در راستای تحقق توسعه ارتباطات و فناوری های نوین ارتباطی گام برداشت.

این استارتاپ محصولات این حوزه را قبلا در انحصار شرکت هایی همچون زیمنس و ای بی بی بود با همت فناورانه تولید داخل و بومی کرد. محصولاتی که هم اکنون در مراکز مخابراتی و سازمان های مختلف زیر بار است. الیته مزیت مهم این محصولات قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی اما با هزینه کمتر است.

تجهیزاتی که حتی در سیل اخیر هم به کار آمد و نیاز بحرانی به ارتباط در استان لرستان با سرعتی بالا رفع کرد. 

سجاد مومنی مدیر استارتاپ ایرانی به محصولات این استارتاپ اشاره کرد و توضیحاتی درباره هر یک از محصولات ارائه داد: OTN یکی از محصولاتی است که با همت محققان توسط این استارتاپ بومی شد. این محصول قابلیت انتقال دیتا تا 2 ترابایت را روی فیبر نوری فراهم می کند و نیاز بحرانی به ایجاد ارتباط در زمان وقوع سیل در لرستان با این محصول برطرف شد تا زیرساخت ها ایجاد شود.

وی ادامه داد: محصول بعدی  مالتی پلکسر( PDH) نام دارد که به عنوان نوعی انتقال دهنده در سیستم های  مخابراتی  با پهنای باند 1.25 گیگابیت بر ثانیه محسوب می‌شود. در گذشته از محصولات شرکت هایی همچون هوآوی-zte- فایبر هوم  استفاده می شد که با بومی شدن آن در کشور این محصول جایگزین نمونه خارجی شد.

به گفته مومنی، ماژول فیبر نوری(SFP) نیز یکی دیگر از محصولات این استارتاپ است که کار تبدیل دیتای الکتریکی به لیزر یا نوری را انجام می دهد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر