۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۴۷۴۳۸
دیپلمات پاکستانی در آستانه سفر نخست‌وزیر پاکستان به تهران گفت: دیدار «عمران‌خان» با سران و مقامات بلندپایه ایران، می‌تواند بسیاری از سو‌ءتفاهم‌ها بین دو کشور را رفع کند.
به گزارش پایداری ملی، «شفقت کاکاخیل» دیپلمات باتجربه و کارشناس سیاست خارجی گفت: با سفر «عمران‌خان» به ایران، این تصور که پاکستان تمایل بیشتری به برخی کشورها دارد از بین خواهد رفت.

وی افزود: بعد از اینکه عمران‌خان به عنوان نخست وزیر پاکستان قدرت را به دست گرفت سفرهای پی در پی وی به برخی کشورهای عربی سبب شد برخی تصور کنند که دولت اسلام‌آباد فقط به عربستان اهمیت می‌دهد.

کاکاخیل تأکید کرد: سیاست خارجی پاکستان بر روابط بی‌طرفانه بین ایران و کشورهای عربی استوار است و این موضوع با سفر عمران‌خان به تهران بیش از پیش مشخص خواهد شد.

کارشناس سیاست خارجه پاکستان اظهار داشت: برای اظهار نظر درباره هر کشوری باید شرایط آن کشور را در نظر گرفت.

وی افزود: پیام‌های سخنگو و فرمانده ارتش همچنین شخصیت‌های سیاسی پاکستان درباره ایران به خوبی جایگاه این کشور در سیاست خارجی پاکستانی‌ها را نشان می‌دهد.

سفیر سابق پاکستان گفت: با وجود اینکه اوضاع منطقه به سرعت در حال تغییر است و گاهی منافع دو کشور با هم همخوانی ندارد اما اسلام‌آباد همیشه روابط خوب خود را با تهران حفظ کرده است.

وی افزود: برخی دشمنان در داخلی و خارجی تلاش کردند که از سفرهای نخست وزیر پاکستان به کشورهای عربی برای کمرنگ جلوه دادن همچنین به چالش کشیدن روابط تهران- اسلام‌آباد استفاده کنند.

کاکاخیل اظهار داشت: عملیات‌های تروریستی اخیر در ایالت بلوچستان، نوعی اعتراض دشمنان به سفر عمران‌خان به ایران بود.

دیپلمات پاکستانی خاطر نشان کرد: من تصور می‌کنم دشمنان در برخی موارد در فضای مجازی موفق بوده‌اند اما دولت‌های پاکستان و ایران وظیفه دارند که با اطلاع رسانی درست و به موقع از شایعه پراکنی و همچنین تنش احتمالی بر پایه اخبار غیر واقعی جلوگیری کنند.

کاکاخیل تصریح کرد: این یک حقیقت است که روابط صمیمی پاکستان و ایران به نفع برخی قدرت‌ها نیست و آن‌ها تمام تلاش خود را برای ایجاد بی اعتمادی بین دو کشور به کار می‌برند.

کارشناس سیاست خارجی پاکستان اظهار داشت: اگر روابط سیاسی، تجاری و اقتصادی پاکستان و ایران خوب باشد بسیاری از قدرت‌های فرامنطقه‌ای نمی‌توانند اهداف خود در منطقه را دنبال کنند.

وی افزود: گسترش روابط تجاری بین پاکستان و ایران شکسته شدن تحریم‌ها علیه دو کشور را به دنبال خواهد داشت و این یعنی ناکامی و شکست سناریوی سلطه بر اقتصاد منطقه با دسیسه تحریم.

کاکاخیل تأکید کرد: پاکستان در هر شرایطی خواهان امنیت در مرز مشترک با ایران است و نمی‌خواهد مانند مرزهای هند و افغانستان در این مرز نیز دچار مشکل شود.

وی افزود: توافق درباره مدیریت مرزها یکی از اهداف مهم سفر عمران‌خان به ایران خواهد بود.

دیپلمات باتجربه پاکستانی گفت: نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که برخی عناصر با دشمنان همکاری می‌کنند بنابراین مقامات پاکستان و ایران باید در این زمینه هوشیار باشند.

وی افزود: ایران و پاکستان در شرایط سخت مانند آسیب‌هایی که سیل به وجود آورد با یکدیگر همراه بودند که نشان دهند روابط عمیق بین ملت‌های دو کشور است.

کاکاخیل گفت: دیدار عمران‌خان با سران و مقامات بلندپایه ایران می‌تواند بسیاری از سو‌ءتفاهم‌ها بین دو کشور را رفع کند.

وی افزود: عمران‌خان فردی است که برای منافع کشورش حاضر است اعضای کابینه دولت را تغییر دهد یا منافع شخصی را به خطر بیندازد بنابراین برای گسترش روبط با ایران از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر