۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۴۷۴۲۹
امیر دریادار حسین خانزادی در صدر هیات عالی‌رتبه نظامی در پاسخ رسمی فرمانده نیروی دریایی ارتش چین صبح امروز به این کشور سفر کرد.

به گزارش پایداری ملی، امیر دریادار حسین خانزادی در صدر هیات عالی رتبه نظامی و در پاسخ رسمی به فرمانده نیروی دریایی چین جهت شرکت در اجلاسی که به مناسبت تشکیل هفتادمین سالگرد نیروی دریایی چین با حضور فرماندهان نیروی های دریایی سراسر کشور برگزار می‌شود به این کشور سفر کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش مهمترین هدف از این سفر را ایجاد توسعه تعاملات و ارتباطات بین دو نیروی دریایی کشور ایران و چین عنوان کرد و گفت:  با شناسایی تمام ظرفیت ها در حوزه های فنی،  آموزشی و عملیاتی در دریا و به اشتراک گذاشتن آنها در آینده نزدیک، بتوانیم سطح تعاملات را با نیروی دریایی چین بالا ببریم.

 امیر دریادار حسین خانزادی با تاکید بر این موضوع که قدرت و تمدن دریایی قدرت های منطقه ای در حال خیزش به سمت دریا می باشند و این به آن معناست که باید به منابع و منافع دریایی کشورهای منطقه احترام گذاشت، خاطر نشان کرد: امنیت منطقه اقیانوس هند قطعاً به دست نیروهای دریایی کشورهای منطقه قابل تامین است و حضور نیروهای دریایی فرامنطقه ای در این نقطه از جهان به هیچ عنوان را نمی پذیریم و دنیا باید این را بداند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در پایان با اشاره به اینکه در این سفر با استفاده از ظرفیت گفتگو و تعامل دیدارهای دو جانبه ای را با فرماندهان نیروی های دریایی شرکت کننده در این اجلاس خواهیم داشت، افزود: قطعا نظرات تخصصی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مورد چگونگی دستیابی به امنیت جمعی در مناطق مختلف دریایی جهان از جمله منطقه اقیانوس هند از مهمترین محور گفتگوهای دوجانبه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر