۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۴۷۴۰۳
معاون علم و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه گفت: پهپاد شاهد 1 نمونه بهبود یافته ی Rq-11 آمریکایی، با قابلیت‌های برتر نسبت به نمونه پهپاد خارجی آن توسط نخبگان این استان طراحی و آزمایش شد.

به گزارش پایداری ملی ،سرهنگ کوروش بابلی امروز عنوان کرد: پهپاد شاهد 1 نمونه بهبود یافته ی Rq-11 آمریکایی، با قابلیت‌های برتر نسبت به نمونه پهپاد خارجی آن توسط نخبگان این استان طراحی و آزمایش شد.

معاون علم و فناوری سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه ادامه داد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور شناسایی از راه دور مواضع توسط نیروهای خودیرا با بالاترین سرعت و دقت انجام می‌دهد و نیروهای خودی تصویری آنالین از محل را دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: همچنین این پرنده دارای قابلیت پرواز در شب و کاملا بدون صدا، دارای سیستم تشخیص حرکت است و به‌صورت کاملا خودکار نیز انجام ماموریت می‌کند.

بابلی بیان کرد: این پهپاد با بدنه ایبر کربنی و استحکام بالا برای شناسایی و تمرین نیروهای آماتور طراحی شده که حتی سقوط باسرعت 30 کیلومتر بر ساعت نیز مشکلی از لحاظ صدماتی برای این پرنده ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به قابلیت‌های فراوان این طرح، تصریح کرد: دارای سیستم ناوبری پرواز کاملا خودکار و دستی، مداومت پروازی چهار ساعت، الکتریکی، رادار گریز، دارای سطح مقطع راداری کوچک‌تر از 3/0 بر مترمربع، سبک وزن، بی‌صدا که صدا شنیده نمی‌شود، است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر