۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۷۳۹۸
بیش از ۸۰ درصد از معلمان انگلیسی اعلام کرده‌اند که به دنبال افزایش گزارش‌هایی مربوط به تشدید اضطراب، خود آسیبی و حتی موارد خودکشی میان دانش‌آموزان و با حمایت ناکافی مدارس، وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان انگلیسی طی دو سال گذشته وخیم‌تر شده است.
به گزارش پایداری ملی، در یک نظرسنجی صورت گرفته میان ۸۶۰۰ نفر از مدیران، معلمان و کارکنان حمایتی مدارس، ۸۳ درصد اعلام کرده‌اند که شاهد افزایش شمار دانش‌آموزان با وضعیت نامطلوب سلامت روان در مدارس هستند و این درصد در میان دانش‌آموزان کالج‌ها به ۹۰ درصد می‌رسد.

بسیاری از معلمان حس ناتوانی خود را در کمک به این دانش‌آموزان ابراز کرده‌اند و می‌گویند که نمی‌توانند به این دانش‌آموزان کمکی کنند. برخی دیگر نیز با شکایت نسبت به کاهش بودجه‌های مدارس و در نتیجه کمبود کارکنان حمایتی در مدارس اعلام کرده‌اند که حمایت و کمک به این دانش‌آموزان با چنین شرایطی بسیار دشوار است.

یک مدیر مدرسه نیز در این گزارش وضعیت سلامت روان دانش‌آموزان را "بحرانی" دانسته و اعلام کرده که در سه سال اخیر تنها سه مورد خودکشی در مدرسه او رخ داده و میزان خود آسیبی‌ها و اضطراب میان دانش‌آموزان نیز به شدت افزایش داشته است.

در نشست اعضای اتحادیه ملی آموزش انگلیس، کمتر از نیمی از اعضا اعلام کرده‌اند که مدارس آن‌ها از یک مشاور برخوردار است، ۳۰ درصد از آن‌ها قادر به دسترسی به خدمات تخصصی سلامت روان در خارج از مدارس هستند، کمتر از ۳۰ درصد در مدرسه خود پرستار دارند و تنها ۱۲ درصد از متخصصان و امدادگران سلامت روان که دولت در اختیار مدارس قرار می‌دهد، برخوردار هستند.

هم‌چنین ۳۷ درصد از اعضای این اتحادیه نیز اعلام کرده‌اند در سال گذشته برای حمایت و کمک به دانش‌آموزانی با مشکلات روانی آموزش دیده‌اند، هرچند شکایاتی مبنی بر ناکافی و ناکارآمد بودن این آموزش‌ها نیز وجود داشته است.

برخی نیز فشارهای ناشی از آزمون‌های مدارس و انتظارات عمومی از دانش‌آموزان را عامل ایجاد وضعیت روانی وخیم در دانش‌آموزان آسیب‌پذیر انگلیسی می‌دانند.

در این نظرسنجی هم‌چنین از کارکنان مدارس در مورد موانع بر سر راه کمک و حمایت از دانش‌آموزان با مشکلات روانی پرسیده شد که ۵۷ درصد قطع بودجه مدارس، ۵۱ درصد کاهش دستیاران آموزشی، ۵۳ درصد سیستم ارزیابی آزمون‌ها و ۶۴ درصد مشکلات دسترسی به خدمات حمایتی خارج از مدارس مقصر این معضل شناخته شد.

بنابر گزارش روزنامه گاردین، با این حال دولت انگلیس سلامت روان کودکان را با اقداماتی نظیر تخصیص بودجه‌های اضافی و آموزش‌های سلامتی اجباری به منظور آموزش چگونگی مراقبت از سلامت روان خود و نیز آموزش دانش‌آموزان برای تشخیص مشکلات روانی در سایر همکلاسی‌هایشان را در اولویت قرار داده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر