۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
کد خبر: ۴۷۳۶۵
امام جمعه اصفهان :
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: سیل و بارندگی اخیر یک هشدار جدی برای همه کشور بود؛ پدافند غیر عامل را باید در سطح کشور و در سطح مدیریت ساخت و ساز بیش از پیش جدی بگیریم و متاسفانه خیلی از خرابی ها به دلیل رعایت نکردن پدافند غیر عامل است.

به گزازش خبرنگار پایداری ملی، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در مراسم اعزام طلاب جهادی به مناطق سیل زده، در مسجد امام سجاد(ع) اصفهان ضمن  تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع)، اظهار کرد : پیامبر(ص) می فرماید کسی که عبادت خدا را درجوانی انجام دهد خداوند حکمت خود را در زمان پیری به او عطا می کند.

وی بیان کرد: براساس این روایت هرکسی که می خواهد عابد و عالم شود باید در جوانی زمینه آن راب ا عبادت خداوند و اطاعت فراهم کند؛ انسان وقتی جوان است همه قوای آن قوی است و پرده روی قلب آدم نگرفته است.

امام جمعه اصفهان در ادامه اشاره ای به طلاب حوزه علمیه اصفهان و دانشجویان در حال اعزام به مناطق سیل زده کرد و  گفت: در بخشی از دعاهای شعبانیه آمده «خدایا قلب مرا با عبادت خود آباد کن و مرا با گناه ذلیل نکن و خدایا  همراهی با فقرا و کسانی که نیازمند کمک هستند را روزی من بکن»، قسمت آخر دعا مربوط به افرادی است که خواهان حضور در مناطق سیل زده هستند.

وی افزود: طلابی که به یاری و کمک مردم سیل زده رفته اند، عزتی نه فقط برای ایران و شیعه، بلکه برای جهان اسلام هستند؛ روحانیون و علمای شیعه عالمان مذهبی در دنیا هستند که اگر توصیه ای به دیگران می کنند، خود پیش قراول انجام آن هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد خاطرنشان کرد: امروز روحانیون چون دیگر آحاد مردم، برای یاری سیل زدگان چکمه به پا کرده و بیل به دست گرفته اند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: طلاب برای غیبت در کلاس ها نگران نباشند و بدانند فلسفه درس خواندن روحانیون و طلاب چیزی جز خدمت به مردم نیست.

وی خاطرنشان کرد: سیل و بارندگی اخیر یک هشدار جدی برای همه کشور بود؛ پدافند غیر عامل را باید در سطح کشور و در سطح مدیریت ساخت و ساز بیش از پیش جدی بگیریم و متاسفانه خیلی از خرابی ها به دلیل رعایت نکردن پدافند غیر عامل است.

گفتنی است، کاروان متمرکز طلاب جهادی حوزه علمیه اصفهان بالغ بر ۱۱۰ نفر  شامگاه چهارشنبه برای کمک به مردم مناطق سیل زده، با بدرقه آیت الله طباطبایی نژاد، مدیر حوزه علمیه اصفهان اعزام شدند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر