۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۴۷۳۴۵
دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج»، اعلام کرد که به دلیل حمایت پاریس از «خلیفه حفتر»، به همکاری نظامی و امنیتی خود با دولت فرانسه پایان می‌دهد.
به گزارش پایداری ملی ، دولت وفاق ملی لیبی که مورد حمایت غرب و آمریکا است، اعلام کرد که به همکاری امنیتی خود با دولت فرانسه پایان می‌دهد.

به گزارش شبکه الجزیره، «فتحی باشاغا»، وزیر کشور این دولت پنج‌شنبه (۲۹ فروردین) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام دولت وفاق ملی در واکنش به حمایت فرانسه از نیروهای مورد حمایت «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی است».

دولت فرانسه اخیرا از ژنرال حفتر و عملیات نظامی نیروهای تحت امر او برای تصرف شهر طرابلس، پایتخت لیبی حمایت کرده است.

در همین ارتباط، دادستان نظامی دولت وفاق ملی لیبی دستور بازداشت ژنرال خلیفه حفتر و شماری از فرماندهان نیروهای تحت امر او را صادر کرد.

عملیات تصرف شهر ساحلی لیبی که پایتخت رسمی و مهمترین شهر ساحلی لیبی است، از پنجشنبه (۱۵ فروردین) بعد از فرمان ژنرال حفتر صادر شد.

طی این مدت، دو ارتش (ارتش حفتر و ارتش وفاق ملی) در اطراف شهر طرابلس به شدت درگیر شده‌اند. گفته می‌شود پایگاه هوایی «تمنهت» که در دست نیروهای حفتر بوده، در درگیری‌ها امروز بین این نیروها و نیروهای دولت وفاق ملی دست به دست شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر