۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۳۴۴
اولین جلسه کمیته مقابله با بیوتروریسم در سال 1398 در روز پنجشنبه 29 فرودین 98 به ریاست جناب آقای علیار راستگو معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و دبیر کمیته مقابله با بیوتروریسم استان تشکیل شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، ابتدای جلسه علیرضا کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گزارشی از فرایند تشکیل کمیته ارائه و اظهار نمودند که در ابتدای امر مسئولیت دبیرخانه این کمیته بر عهده دفتر امنیتی انتظامی بود که با توجه به وظایف پدافند غیرعامل در حوزه زیستی و تهدیدات ناشی از آن، مسئولیت دبیرخانه برابر ابلاغیه وزارت کشور به عهده اداره کل پدافند غیرعامل واگذار شد. ایشان تاکید نمودند که با توجه به تهدیدات روز افزون دشمنان در حوزه تهدیدات نرم ضرورت دارد اعضای کمیته در خصوص رصد و پایش تهدیدات و اقدامات پیشگیرانه ی این حوزه، وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.
در ادامه جلسه نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و جهاد کشاورزی استان گزارشی از تهدیدات بیوتروریستی مربوط به حوزه خود را ارائه کردند.
در این جلسه  راستگو معاون سیاسی امنیتی استانداری ضمن تبریک روز ارتش و فرارسیدن نیمه شعبان اظهار نمودند: دشمنان ایران در طول چهل سال گذشته انواع و اقسام نیرنگ ها و ترفند ها از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، ترور و تحریم ها و ... را  برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بکار برده و نتیجه ایی نگرفته اند و اکنون با سرخوردگی از اقدامات قبلی رو به جنگ نرم از جمله اقدامات بیوتروریستی آورده اند تا به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند. لذا وظیفه همه ماست که با شناسایی تهدیدات و آسیب شناسی حوزه مدیریتی خود از جمله در حوزه های بیولوژیکی و کشاورزی نسبت به تهدیدات پیش رو خود را آماده و مصون سازی کنیم که تمام اینها در حوزه کاری کمیته بیوتروریسم بوده و وظیفه ما را بیش از پیش سنگین تر می کند.

رئیس کمیته مقابله با بیوتروریسم استان اعلام داشتند از اعضای جلسه انتظار می رود نسبت به شناسایی تهدیدات در حوزه کاری خود اقدام و راهکارهای پیشگیری و برخورد با آنها را به این کمیته ارسال نمایند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.












گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر