۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۳۳۵
دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: آسیب‌های ناشی از فضای مجازی اینستاگرام را با ابزارهای مناسب کاهش می‌دهیم چراکه پرونده‌های قضایی بسیاری با جرم «توهین» در این صفحات وجود دارد.
به گزارش پایداری ملی، حسین رضازاده در پاسخ به مطالبه مردم با موضوع اینستاگرام فیلتر شود  ثبت شده است،گفت: ما با فیلتر کردن نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم بلکه باید با ابزار مناسب خودش با این صفحه مقابله کنیم.

وی ادامه داد: از طرفی هر تکنولوژی که وارد می‌شود در اوایل کار استفاده‌های ناروایی از آن می‌‌شود ما در زمینه استفاده از بلوتوث، دوربین یا تکنولوژی‌های دیگر هم دیدیم که در ابتدا مشکلاتی وجود داشت اما آرام آرام به سمت استفاده صحیح رفتیم.

وی گفت: اما در عین حال هم نباید آن را رها کنیم و قطعا راهکاری برایش ببینیم تا آسیب‌های آن به حداقل برسند.

دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ادامه داد: با ابزارهایی که در اختیار داریم مانند آموزش دادن به مردم، دادن تذکرات به جا و مناسب و کنترل‌های مخابراتی می‌توانیم از آسیب‌های ناشی از صفحه مجازی (اینستاگرام) بکاهیم.

رضازاده گفت: بیشترین پرونده‌های قضایی در حال حاضر پرونده‌های مربوط به «توهین» هستند که در این زمینه نتوانسته‌ایم کار فرهنگی کنیم و در مکالمات روزمره و در فضای مجازی مانند «واتساپ، اینستاگرام و ...» به شدت این وضعیت نامناسب را می‌بینیم.

وی در زمینه اقدامات آمریکایی که علیه کشور در صفحه اینستاگرام می‌شود گفت: مطمئنا هر اقدامی که از سوی آنها شود بدون پاسخ نمی‌ماند و مجلس در این زمینه برنامه‌هایی دارد. ما کار خود را می‌کنیم و در این زمینه مردم باید با ما همکاری کنند؛ چرا که همکاری مردم در تمام زمینه‌ها می‌تواند موثر باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر