۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۲۸
معاون استاندار «میسان» اعلام کرد، الحشد الشعبی که روزی در مقابل داعش ایستاد امروز با اقدامات خود منجر به نجات 600 حلقه چاه نفتی در سیل عراق شد.

به گزارش پایداری ملی،‌«کریم المحمداوی» معاون استاندار میسان اعلام کرد، اقدامات «الحشدالشعبی» (بسیج مردمی) در مقابله با سیل‌های هفته‌های گذشته در محافظت از 600 حلقه چاه نفتی در استان‌های البصره و میسان سهیم بوده است.

وی به وبگاه عراقی «المعلومه» گفت: الحشدالشعبی با ایجاد سدهای خاکی و حفاظت از ثروت‌ نفتی، نقشی پررنگ در مقابله با سیل‌های اخیر در استان‌های جنوبی بویژه میسان، البصره و واسط داشته است. تلاش‌های مهندسی الحشد منجر به نجات 600 چاه نفتی در مناطق الجکه، الکحلا، المشرح واقع در استان میسان و چاه‌های نفتی مجنون در بصره شد.

المحمداوی تأکید کرد، الحشد‌الشعبی در محافظت از میسان تلاش کرد همانگونه که با گروهک تروریستی داعش جنگید.

بر اساس این گزارش‌، نیروهای الحشد الشعبی از سه‌شنبه (دیروز) شروع به ایجاد چادرهای کمک‌رسانی و ارائه خدمات به خانواده‌های متضرر از سیل در بصره کرده‌اند. فرماندهای الحشد دو روز پیش اعلام کرده بود، نیروهایش همچنان در حالت آماده‌باش برای مقابله با خطر سیل احتمالی باقی خواهند ماند.

 

کمک‌رسانی هلال‌احمر عراق

هلال‌احمر عراق اعلام کرد، تعداد خانواده‌های متضرر از سیل اخیر در استان‌های مرکزی و جنوبی این کشور به 4751 نفر رسیده و 5400 بسته غذایی و کمکی میان این خانواده‌ها توزیع شده است.

بر اساس گزارش شبکه «سومریه»، در بیانیه جمعیت هلال‌احمر عراق آمده، سیل‌های اخیر که بسیاری از مناطق در استان‌های بغداد، صلاح‌الدین، دیالی، واسط، میسان، ذی‌قار و بصره شاهد آن بوده‌اند، منجر به تخریب دهها منزل شده و وضعیت انسانی سختی ایجاد کرده است.
در ادامه بیانیه مذکور اعلام شده، هلال‌احمر از ابتدای سیل و برای کنترل بحران تمام امکانات خود را بسیج کرده تا روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را تسریع کند.

بنا به این گزارش، «عادی عبدالمهدی» دستوری برای پرداخت خسارت به سیل‌زدگان عراقی صادر کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر