۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۴۷۳۲۶
قائم مقام وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدیران کل استان‌ها اعلام کردند همه فرهنگیان و حتی بازنشستگان دغدغه رفع مشکلات سیل را دارند، گفت: همانطور که آموزش و پرورش در زلزله کرمانشاه با انجام اقدامات جهادی درخشید، در این سیل نیز از پس مشکلات برخواهد آمد.

به گزارش پایداری ملی، نعمت‌اللهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در همایش «سیل مهربانی همکلاسی‌ها» که در مدرسه اندیشه منطقه ۱۱ برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان گفت: امروزه  نظام تعلیم و تربیت مفتخر است که در بیش از ۱۱۰ هزار مدرسه با همدلی، مشارکت، اتحاد کم‌نظیر و تدبیر، همه تشکل‌های دانش‌آموزی توانست در کنار دستگاه‌ها نظیر هلال‌احمر و کمیته امداد منادی دوستی، صمیمت، ایثار، مشارکت و هم‌افزایی باشند. 

وی افزود: سیلی که به وقوع پیوست، برای همه دغدغه ایجاد کرد، ولی نتایج خوبی نیز داشت که یکی از این نتایج خوب همین «سیل همدلی دانش‌آموزان» است، ارائه کمک‌ها از سوی همه اعضا وجود دارد و دانش‌آموزان و همکاران بنده در سراسر کشور از همان ابتدای وقوع سیل ثابت کردند که به خوبی از پس بحران برخواهند آمد. 

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش ادامه داد:‌بازرسان و مشاوران از ابتدای وقوع سیل در مناطق آسیب‌دیده حضور یافتند و از حضور دبیران، پرسنل فرهنگی و دانش‌آموزان به صورت جهادی کمال تشکر را داشتند. 

نعمت‌اللهی اظهار کرد: در ادارات کل استان‌ها، مدیران کل اعلام کردند همه فرهنگیان و حتی بازنشستگان با شور و نشاط در رفع دغدغه سیل‌زدگان هستند. امروز قریب به ۲۵۰ مدرسه و آموزشگاه به صورت اضطراری دراختیار سیل‌زدگان قرار دارد و سیاست ما این است که تعطیلی زودرس در آموزش و پرورش نداشته باشیم و به همین دلیل همه همکاران بسیج شدند. 

وی افزود: همکاران بنده در شهرهای سیل‌زده با ارسال کانکس و لوازم  تحصیل برای جبران عقب‌ماندگی‌های تحصیلی دانش‌آموزان اقدام خواهند کرد، همچنین نظام تعلیم و تربیت ثابت می‌کند با این تلاش‌ها همه مدارس تخریب شده و آسیب‌دیده را بازسازی خواهد کرد. 

نعمت‌اللهی ادامه داد: همانطور که در زلزله کرمانشاه آموزش و پرورش با اقدام جهادی درخشید، در این سیل نیز از پس مشکلات برخواهد آمد. 

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان کشور، سازمان دانش‌آموزی، شورا و مجلس دانش‌آموزی، حوزه پرورشی، کمیته امداد و جمعیت هلال احمر که تماما همسو با وزارت آموزش و پرورش است، کمال تشکر را داریم. ابتدا باید به وضعیت خانواده‌های سیل‌زده رسیدگی شود، سپس به وضعیت ساختمان‌ها و تجهیز مدارس برسیم؛ ما خود را مسئول امنیت روانی و بهداشت اجتماعی دانش‌آموزان می‌دانیم و ان‌شاءالله همگی با کمک یکدیگر دغدغه‌های موجود را رفع خواهیم کرد.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: این مراسمی هم که دانش‌آموزان مجری آن هستند و ما به عنوان مهمان دراختیار آنان هستیم. از وزیر آموزش و پرورش بابت این اقدام که دانش‌آموزان را برای یاری به سیل‌زدگان مأمور کردند تشکر می‌کنم؛ این ستادها مأمور شدند که کمک‌های دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان و همچنین بازنشستگان آموزش و پرورش را به دست سیل‌زدگان برسانند. 

فولادوند در ادامه بیان کرد:‌ آموزش و پرورش در حوزه آموزشی در مناطق سیل‌زده برنامه‌ریزی کرده و برای جبران وضعیت درسی دانش‌آموزان اقدام خواهد کرد، همچنین کمک‌ها و خدمات مشاوره‌ای برای سلامت روانی و جسمی سیل‌زدگان در حال انجام است و با این اقدام مهم شاید بتوانیم کمک کوچکی به این افراد کرده باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر