۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۴۷۳۲۴
مدیرعامل شرکت متن با تکذیب هر گونه نشت نفت در اطراف دکل‌های نفتی گفت: در پی حادثه سیل خوزستان تولید نفت به میزان 15 تا 20 هزار بشکه در روز کاهش یافت و 800 میلیارد تومان به تجهیزات نفتی خسارت وارد شد.

به گزارش پایداری ملی، تورج دهقان مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت امروز در یک نشست خبری با اشاره به کاهش 15 تا 20 هزار بشکه‌ای تولید نفت در غرب کارون به دلیل وقوع سیل، گفت: در پی این حادثه 12 حلقه چاه تولیدی به زیر آب رفت و بر اساس برآوردی که صورت گرفته، بین 700 تا 800 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به حجم تولید نفت در میادین غرب کارون گفت: تولید 320 تا 330 هزار بشکه نفت در این میادین همچنان ادامه دارد و الحمدلله مشکلی در این باره وجود ندارد.

وی با اشاره به افزایش تولید نفت از میدان آزادگان جنوبی گفت: امسال تولید نفت از این میدان مشترک به میزان 40 تا 50 هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند.

دهقان با اشاره به مذاکرات انجام شده با چینی‌ها بر سر دو میدان یادآوران و آزادگان گفت:‌با شرکت سایناپیک چین به منظور توسعه ساز دوم میدان نفتی یادآوران و با شرکت CNPC چین به منظور توسعه میدان آزادگان مذاکراتی انجام شد که انتظار می‌رود چینی‌ها به وعده‌هایی که داده‌اند عمل کرده و این میادین توسعه پیدا کند.

وی با اشاره به حجم ذخایر نفت در غرب کارون گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته حجم نفت در جا در میادین غرب کارون حدود 70 میلیارد بشکه است.

دهقان همچنین با اشاره به تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده است و نشان می‌دهد که نفت و یا لکه‌های نفتی در هورالعظیم وجود دارد، تصریح کرد: هرگونه نشت نفت را تکذیب می‌کنیم و آنچه که از بالا نشان داده می‌شود، در واقع مرجان‌ها و گل و لایی هستند که با برخورد نور به این اجسام لکه‌های سیاهرنگی نشان داده می‌شود، اما وقتی از نزدیک به این لکه‌ها نگاه می‌کنیم، چیزی جز مرجان و گل و لای نمی‌بینیم، به همین دلیل به طور قطعی اعلام می‌کنیم که هیچ گونه لکه‌ نفتی در اطراف تجهیزات و دکل‌های نفتی در این منطقه وجود ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر