۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۴۷۳۰۰
سه قانونگذار ارشد سنای آمریکا به دنبال دسترسی به یک ضمیمه محرمانه در گزارش بازرس کل وزارت دادگستری آمریکا هستند که درباره تحقیقات اف‌بی‌آی راجع به استفاده هیلاری کلینتون از سرور خصوصی در منزلش بوده است.

به گزارش پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ در بیانیه سنای آمریکا آمده است وزارت دادگستری از ارائه اطلاعات به بهانه تحقیقات کنونی شورای ویژه امتناع کرده است. به دنبال اتمام تحقیقات رابرت مولر، رئیس شورای ویژه مختص مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، لیندسی گراهام به عنوان رئیس کمیته قضایی، چاک گرسلی به عنوان رئیس کمیته مالی و ران جانسون، رئیس کمیته امور دولت و امنیت داخلی آمریکا بار دیگر درخواست خودشان را تکرار کردند.   

براساس این بیانیه، این سناتورها یک درخواست محرمانه به وزارت دادگستری آمریکا بابت این ضمیمه ارسال کرده‌اند.  

جیمز کومی، رئیس وقت اف‌بی‌آی تحقیقات مذکور را این گونه به پایان رساند که هیلاری کلینتون بی‌احتیاط بوده اما مرتکب هیچ جرمی نشده است -خصوصا درباره قوانینی که هدفشان حفاظت از اطلاعات محرمانه است- و اف‌بی‌آی هرگز ضمیمه محرمانه به گزارش بازرس کل را ندیده است.  

نتیجه رسوایی مذکور درباره استفاده کلینتون از یک سرور خصوصی در زمانی که وزیر خارجه دولت اوباما بود، قطعا به قیمت باخت او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تمام شد. اندکی پس از تبرئه شدن کلینتون، اف‌بی‌آی یک تحقیقات ضد اطلاعاتی از کمپین ترامپ بر سر ادعای همدستی با روسیه به جریان انداخت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر