۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۴۷۲۹۶
یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی نگران ایجاد راه آهن میان ایران، عراق و سوریه و همچنین آن‌چه انتقال سلاح از ایران به سوریه و حزب الله عنوان شده، است.

به گزارش پایداری ملی، روزنامه صهیونیستی معاریو اعلام کرد که نگرانی جدیدی داخل اسرائیل ایجاد شده است و دلیل آن گام سه جانبه ایران، عراق و سوریه برای ایجاد خط مشترک راه آهن است.

این روزنامه صهیونیستی اعلام کرده است که ارتش رژیم صهیونیستی نگران راه اندازی این خط راه آهن و آن چه انتقال سلاح از ایران به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان خوانده شده، است.

این روزنامه در ادامه به نقل از نیروهای معارض سوری نوشته است که نگرانی ما نه تنها در رابطه با انتقال سلاح از ایران به سوریه و حزب الله است بلکه ایجاد خط راه آهن میان تهران، بغداد و دمشق که ممکن است به چین نیز برسد می‌تواند برای ایران یک موقعیت مرکزی در سوریه و عراق ایجاد کند.

 طالب الحسینی، مدیرکل شرکت راه آهن عراق اخیراً در حاشیه نشست کمیته مشترک عراق و سوریه در دمشق اعلام کرد که بنا به دستورات عبدالله العیبی، وزیر حمل و نقل عراق در زمینه حمل و نقل و اهمیت وصل خصوط راه آهن میان دو کشور در محورهای عکاشات، التنفس و خنیفیس، هماهنگی‌هایی میان عراق، ایران و سوریه برای ایجاد نشستی سه جانبه به منظور وصل خطوط راه آهن سه کشور انجام شده است.

براساس این گزارش، پیش از این نیز علی حمود، وزیر حمل و نقل سوریه اعلام کرده بود که اتصال خطوط راه آهن سوریه، ایران و عراق از اولویت‌های وزارت ما است.

ادعای انتقال سلاح از جمهوری اسلامی ایران به سوریه و لبنان درحالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می‌کنند هیچ سلاحی از ایران به کشورهای دیگر منتقل نمی‌شود و جمهوری اسلامی ایران خواهان امنیت در منطقه است. مقامات کشورهای سوریه و لبنان نیز تا کنون مساله انتقال سلاح از ایران به کشورهای‌شان را تأیید نکرده اند .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر