۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۷۲۹۵
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل بر ضرورت مصون‌سازی زیرساخت‌ها برای مقابله با بحران تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار غلامعلی حیدری ظهر امروز در شورای پدافند غیر عامل استان زنجان با اشاره به اینکه در شرایط کنونی موضوع پدافند غیر عامل موضوعی است که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: پدافند غیر عامل راهکاری برای تقویت خود در مقابله با تهدیدات دشمنان است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه پدافند دارای دو وجه عامل و غیر عامل است، بیان کرد: پدافند غیر عامل به عنوان دفاع غیر مسلحانه و دفاعی از سوی عموم مردم شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه راه رسیدن به توسعه وجود امنیت است، تاکید کرد: پایدارسازی و ایمن‌سازی برای تحقق امنیت ضروری به نظر می‌رسد.

سردار حیدری با اشاره به اینکه تهدیدات توسط دشمنان سه نوع است، ادامه داد: این تهدیدات شامل تهدید سخت، نیمه سخت و نرم است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه توجه کنونی دشمن برای از بین بردن امنیت بر مولفه‌های جدید است، ادامه داد: در جنگ نرم دشمن از جنگ‌های مختلف چون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سایبری و ... برای بر هم زدن نظم و امنیت استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه برای نمونه در حوادث طبیعی در سال‌های اخیر همچون سیل‌، ریزگردها و ... دشمن از شرایط استفاده و بین مردم و دولت شکاف ایجاد کرد، گفت: شورای پدافند غیر عامل در کشور و استان‌ها باید راهبردهای دشمن را شناسایی و نسبت به خنثی‌سازی آن‌ها اقدام کند.

سردار حیدری با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها در کشور آبشاری است، عنوان کرد: همین موضوع موجب شده مصون‌سازی زیرساخت‌ها در هنگام بروز حوادث به سختی انجام شود.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: در سطح کشور و استان‌ها باید موضوع مصون‌سازی زیرساخت‌ها به منظور امکان مدیریت شرایط به هنگام بحران فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌ها وسیله مناسبی برای بر هم زدن نظم و امنیت در کشور و عاملی برای ایجاد ناامنی است، گفت: امروز دشمن با استفاده از رسانه سعی در فریب افکار عمومی و ایجاد هرج و مرج در کشورهای مقصد دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر