۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۷۲۸۸
رییس مرکز شرکتها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا پایان سال ۹۷ شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند ۱۴۰ هزار نفر را در حوزه‌های مختلف به کار بگیرند.

به گزارش پایداری ملی، سید محمد صاحبکار خراسانی، میزان تعداد نیروی انسانی جذب شده در شرکت‌های تایید شده دانش‌بنیان تا پایان سال گذشته را ۱۴۰ هزار نفر اعلام کرد.

دبیر کارگروه ارزیابی شرکتهای دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: با توجه به اهمیت موضوع اشتغال‌زایی برای نیروی جوان در کشور شرکت‌های دانش‌بنیان تایید شده تا پایان سال گذشته توانسته اند ۱۴۰ هزار نفر را جذب کنند که به تفکیک این تعداد در شرکت‌های دانش بنیان تولیدی ۱۲۵ هزار نفر و در شرکت های دانش بنیان نوپا ۱۵ هزار نفر جذب شده‌اند.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: تعداد ۴۰۵۰ شرکت تا پایان سال گذشته تایید شدند که به تفکیک تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدی ۲۴۰۰ شرکت بوده و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا ۱۶۵۰ شرکت بوده است.

صاحبکار در ادامه بیان کرد: ۳۶ درصد شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیان شدن شرایط لازم را برای تایید داشته‌اند و ۶۳ درصد از این شرکت‌ها به دلیل نداشتن شرایط لازم مطابق آیین‌نامه ارزیابی و تشخیص شرکت‌های دانش‌بنیان مصوب کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان، مورد تایید قرار نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: رشد تعداد شرکت‌های مشمول استفاده از مزایای قانون حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان از تعداد ۵۵ شرکت در سال ۹۲ به ۴ هزار و ۵۰ شرکت در انتهای سال ۱۳۹۷ رسیده است که به تفکیک تعداد این شرکت‌ها در سال ۹۲، ۵۵ شرکت، در سال ۹۳، هزار و ۴۸۴ شرکت، در سال ۹۴ دو هزار و ۳۲۰ شرکت، در سال ۹۵ سه هزار شرکت، در سال ۹۶ سه هزار و ۳۳۸ شرکت و در انتهای سال ۱۳۹۷ این تعداد به ۴ هزار و ۵۰ شرکت تاییدشده رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر