۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۴۷۲۷۷
سفیر ترکیه در آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در معادلات سیاسی خاورمیانه به ترکیه نیاز دارد.

به گزارش پایداری ملی٬ سردار کلچ سفیر ترکیه در آمریکا دیروز در واشنگتن و در دیدار وزیر دفاع کشورش با سرپرست پنتاگون حضور داشت و پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: گفته می‌شود که ترکیه به آمریکا نیازمند است. این درست است، اما من به شما اطمینان می‌دهم که متقابلاً آمریکا نیز به ترکیه نیاز دارد. واشنگتن در معادلات سیاسی خاورمیانه و مسائل دیگر به ترکیه نیاز دارد.

وی ادامه داد: در مورد توصیف روابط آنکارا و واشنگتن از الفاظی همچون متفق و همچنین متفق استراتژیک استفاده می‌شود، اما به باور من آن چه بین ما و آمریکا در جریان است٬ ائتلاف استراتژیک دو دوست است و این مفهوم برای ما ارزشمند است و آن را حفظ می‌کنیم. ما در شصت سال اخیر از جنگ کُره تا بسیاری رویدادهای دیگر٬ در کنار هم بوده و روابط خوبی داشته‌ایم.

سردار کلچ در ادامه افزود: به کاربردن زبان تهدید و تحریم از سوی آمریکا علیه ترکیه کمکی به تقویت روابط نمی‌کند و لازم است آمریکا دست از این ادبیات بردارد.

سفیر ترکیه در آمریکا در پایان به حمایت آمریکا از نیروهای مدافع کُرد شمال سوریه نیز اشاره کرده و گفت: بر خلاف تصور مقامات واشنگتن٬ پ.ک.ک و ی.پ.گ٬ نمایندگان کردها و مدافعین آنها نیستند و بیش از سیصد هزار نفر از کردهای سوریه از ظلم ی.پ.گ گریخته و به ترکیه پناه آورده‌اند.

گفتنی است در روزهای اخیر در واشنگتن آمریکا سی و هفتمین نشست سالانه شورای همکاری ترکیه و آمریکا برگزار شد و چندین مقام ترکیه‌ای از جمله خلوصی آکار وزیر دفاع٬ ابراهیم کالن سخنگوی رئیس جمهور و برات آلبایراک وزیر امور مالی و دارایی در این نشست حضور پیدا کردند.

وزیر دفاع ترکیه پس از این نشست برای حل مشکل تحویل گرفتن هواپیماهای اف 35 با سرپرست پنتاگون دیدار کرد و برات آلبایراک نیز به منظور تقویت روابط اقتصادی ترکیه و آمریکا به دیدار دونالد ترامپ رفت، اما تا این لحظه نشانه‌ای از تغییر مواضع آمریکا در مورد اعتراض این کشور به خرید سامانه موشکی اس 400 از روسیه و تحویل هواپیمای اف 35 به آنکارا مشاهده نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر