۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۵۴
رئیس جمهور قرقیزستان و صدر اعظم آلمان در شهر «برلین» دیدار و موضوع همکاری‌های دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش پایداری ملی، «سارانبای جین بیک اف» رئیس جمهور قرقیزستان با «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در شهر «برلین» دیدار کرد.

در این دیدار مرکل از توسعه دموکراسی در قرقیزستان  تشکر کرد و اظهار داشت: ما به انتخاب شما احترام می‌گذاریم و باید به توسعه سطح زندگی مردم پرداخت که در این جهت ما نیز آماده کمک هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر قرقیزستان شاخص‌های خوبی را در دست دارد ضمن این که رشد پنج درصدی اقتصاد با توجه به بحران جهانی پدیده قابل توجهی است.

مرکل تصریح کرد: درخواست دولت قرقیزستان برای حمایت از بخش کشاورزی را دریافت کردیم و همکاری در زمینه کشاورزی جامعه همراه با تأمین امنیت غذایی و تکنولوژی‌های مدرن خواهد بود.

این مقام  ارشد آلمان خاطر نشان کرد: همایش اقتصادی قرقیزی- آلمانی که اخیرا در شهر «مونیخ» برگزار شد انگیزه جدیدی به توسعه روابط اقتصادی 2 کشور می‌دهد.

جین بیک اف نیز در این دیدار از دعوت مقامات آلمان تشکر گفت و اظهار داشت: آلمان شریک اصلی قرقیزستان در اروپا است و طی سفر 2 روزه به این کشور دیدارهای مؤثر و مهم داشتم.

وی افزود: در قرقیزستان پروسه تقویت دموکراسی پارلمانی ادامه می‌یابد و همراه با آن اصلاحات بخش قضایی، انتظامی، فعالیت شفاف دیگر نهادهای دولتی شکل می‌گیرند و «بیشکک» به سمت ارزش‌های دموکراتیک حرکت می‌کند.

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: در سال‌های اخیر روابط در سطح بالایی بین  دو کشور توسعه یافته است و همکاری بین پارلمانی نیز تقویت خواهد شد.

جین بیک اف خاطر نشان کرد: تشکیل شورای همکاری استراتژیک در حوزه کسب و کار و افتتاح نمایندگی اقتصاد آلمان در قرقیزستان یک گام منطقی است بنابر این به عنوان اولین گام پیشنهاد تبدیل گروه کاری قرقیز- آلمانی امور تجارت و سرمایه گذاری را به کمیسیون بین دولتی همکاری تجاری- اقتصادی می‌دهم.

وی تصریح کرد: آلمانی‌های مقیم در قرقیزستان سهم بسیار بزرگ برای توسعه فرهنگ و اقتصاد قرقیز گذاشتند و پل ارتباطی بین مردمان 2 کشور می‌باشند.

در پایان دیدار جین بیک اف از مرکل برای انجام سفر رسمی به قرقیزستان دعوت کرد.

دیدار رئیس جمهور قرقیزستان و صدر اعظم آلمان در حاشیه سفر رسمی 2 روزه جین بیک اف به این کشور صورت گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر