۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۷۲۴۹
دومین نشست کمیته مشورتی پدافند غیرعامل استان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و دکتر پورمجیدیان ( مدرس دانشگاه) در دفتر اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از مازندران، دومین نشست کمیته مشورتی پدافند غیرعامل استان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان و دکتر پورمجیدیان (مدرس دانشگاه) در این اداره کل برگزار شد.

 حسین منفردی مدیرکل پدافند غیرعامل استان در این نشست، استفاده از نظرات مشاوره با نخبگان استان در جهت پیشبرد امور پدافند غیرعامل استان را یک امر ضروری و مهم قلمداد کرد و برتداوم نشست‌­های کمیته مشورتی و بهره‌گیری از ظرفیت­‌های مراکز علمی تاکید نمود.

دکتر محمدرضا پورمجیدیان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و استاد جنگل شناسی نیز در این نشست ضمن قدردانی از نگاه مثبت مجموعه پدافند غیرعامل استان به مراکز علمی، به تشریح مسائل مربوط به حوزه جنگل استان پرداخت.

وی تخریب بی رویه در جنگل ها و مراتع طی سال‌های اخیر را یکی از بزرگترین تهدیدات زیستی دانست و راهکارهایی را جهت اصلاح وضعیت موجود اظهار داشت.


این استاد دانشگاه، استقلال سازمان جنگل‌ها مراتع کشور را در فعالیت بهتر این مجموعه، بسیار ضروری دانست و بر استفاده از سیستم پهباد جهت تعیین حریم جنگل‌ها تاکید نمود. وی ضمن انتقاد نسبت به سیستم‌های نظارتی در ورود محمولات به کشورمان اذعان داشت: در بخش‌های بندر و گمرک باید نظارت دقیق ­تر از جنبه­های زیستی و بیوتروریسم صورت گیرد تا شاهد چنین آفات و بیماری‌هایی در سطح منابع طبیعی کشور نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر